Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Заради кибератака: Япония е изправена пред недостиг на бира

Парите

Заради кибератака: Япония е изправена пред недостиг на бира

Най-голямата пивоварна в страната стана жертва на хакери

Заради кибератака: Япония е изправена пред недостиг на бира - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/pixabay

Кибератака, насочена срещу японския гигант в производството на напитки Asahi, известен с бирата си, засяга от 29 септември производството и доставките му, без да се очертава връщане към нормалното, съобщи групата, подклаждайки опасенията от недостиг на запаси в архипелага.

Системна повреда, причинена от електронната атака, доведе до спиране на поръчките и доставките на алкохолни (по-специално бирата Asahi, нейният флагмански продукт) и безалкохолни напитки на японския пазар, което от своя страна блокира производството й.

„За момента не се очертава незабавно възстановяване на системата ни. Обичайните доставки остават преустановени, като не се предвижда възстановяване на системата в близко бъдеще“, посочи говорител на Asahi Group Holdings.

„Производството не е пряко засегнато (от неизправността на системата), но е преустановено поради спирането на доставките“, обясни той, цитиран от АФП.

„В момента проучваме възможността за атака с ransomware“, добави говорителят.

Asahi съобщи за кибератаката, уточнявайки, че поръчките и доставките са „преустановени“, но „не е установено изтичане на лична информация или данни на клиенти“.

Информацията засили опасенията от недостиг на бира Asahi в японските магазини.

Въпреки това, Seven & i, операторът на веригата 7-Eleven, увери, че прекъсването на доставките „все още не е довело до сериозни смущения“.

"Запасите варират от магазин до магазин. Не очакваме едновременното изчезване на напитките Asahi от всички наши магазини, но всичко зависи от развитието на продажбите във всеки търговски обект“, подчерта говорител на Seven & i.

Въпреки това „се подготвяме да поставим обяви, за да информираме клиентите, че доставките са преустановени“, подчерта той.

Според вестник Nikkei, смущенията могат да се разширят, тъй като основните дистрибутори на алкохол в Япония купуват бира на кег от трите основни пивоварни в страната (Asahi, Kirin, Sapporo Breweries), предназначена за ресторанти, от складовете на Asahi чрез групови доставки.

През финансовата 2024 година Япония е представлявала около 46% от оборота на групата Asahi, която миналата година е поддържала леко повишение на продажбите на бира в архипелага, въпреки 2% спад в обемите – благодарение на по-високия клас на предлаганите продукти.

На Токийската борса акциите на Asahi Holdings Group претърпяха загуба, като спаднаха с над 6,7% през цялата седмица.

В Обединеното кралство британският автомобилен производител Jaguar Land Rover току-що обяви частично възобновяване на производството си в страната, което беше преустановено преди близо месец след жестока кибератака.

Анкети