Застраховане
Данните за батериите на елетромобилите - предизвикателство за застрахователите
Липсата на данни за батериите за електрически превозни средства продължава да е предизвикателство за застрахователите. Дружествата се налага да бракуват возила след леки инциденти, което пък води до забавяне на процеса по преминавнето към елелтромобили, посочва Ройтерс, като се позовава на изявление на Thatcham Research.
Британската автомобилна компания за анализ на рискове посочва в доклад, че има „липса на достъпни или налични решения за ремонт и диагностика след злополука“. Документът е финансиран от агенцията за иновации на правителството на Обединеното кралство Innovate UK и има за цел да проучи различията между електромобили и модели с ДВГ.
Застрахователите се оплакават, че много електромобили нямат начин да се поправят или оценят дори с леко повредени батерии след злополуки. По думите им това ги принуждава да отписват автомобили с малък пробег - което води до по-високи премии и подбиване на предимствата от преминаването към електричество.
Батериите могат да съставляват половината от цената на EV и Thatcham установява, че резервната батерия може да струва повече от цената на използваното превозно средство само след една година, което прави подмяната им финансово неизгодна.
Само около 1,65% от колите по пътищата на Великобритания са електрически, застрахователните обезщетения, свързани с такива автомобили, вече са с 25,5% по-скъпи от тези ДВГ, а и отнемат 14% повече време за ремонт.
Поради техния потенциален риск от пожар, повредените електромобили, чакащи ремонт, трябва да се съхраняват навън най-малко на 15 метра (49 фута) от други обекти.
Едно външно съоръжение за 100 автомобила, работещи с изкопаеми горива днес, би имало място за безопасно поставяне под на едва два електромобила.