Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Застраховане
  3. Куриоз: Застраховател отхвърли иска на жена, чиято кола изгоря в пожара на летище „Лутън“ – вината била нейна

Застраховане

Куриоз: Застраховател отхвърли иска на жена, чиято кола изгоря в пожара на летище „Лутън“ – вината била нейна

Куриоз: Застраховател отхвърли иска на жена, чиято кола изгоря в пожара на летище Лутън – вината била нейна - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Една от 1500-те изпепелени коли след пожара, който разруши паркинга на лондонското летище „Лутън“ беше автомобилът на Кат и съпругът ѝ Мартин Глейз. По време на почивката си в Португалия, двойката решила да остави колата си на летището в Лондон. За нещастие на 10 октомври огромен пожар разруши паркинга на летище „Лутън“, като бяха изпепелени над 1500 автомобила.

В продължение на 12 часа около 15 противопожарни екипа се бориха с пламъците.

А междувременно Кат и Мартин Глейз са били информирани от EasyJet и летището за случващото се. Семейството разбрало, че има голяма вероятност колата вече да не става за употреба. Двойката се свързала със своя застраховател, но от там получили изненадваща реакция – от компанията заявили, че отхвърлят иска на Кат и Мартин, тъй като може да са виновни за загубата и поради тази причина предложили да изплатят 7000 британски лири, което е с около 3 000 британски лири по-малко от стойността на колата.

„Свързахме се с нашата застрахователна компания, от където ни дадоха окончателна оферта  в пъти по-ниска от необходимата ни за закупуване на сравнимо превозно средство и, която не включва покритие за изгорелите ни лични вещи“, обяснява потърпевшата пред The Mirror.

„Сега нямаме достъп до превозно средство, така че е много трудно да извършваме нормалните си ежедневни дейности като пазаруване, помощ с внуците и дори ходене по огледи за избор на потенциална нова кола“, коментира Кат.

Автомобилът на Кат и Мартин е един от 1500-те превозни средства, които все още се намират в изгорялата и срутена сграда на паркинга, като от летището макар и със забавяне са успели да изпратят в Бюрото на автомобилните застрахователи детайли за щетите на почти 1405 автомобила.

БГНЕСБГНЕС

„Ние продължаваме да работим и влагаме невероятни усилия, за да предоставим на застрахователите тази информация възможно най-бързо, за да им помогнем, а така те на свой ред да помогнат на засегнатите собственици възможно най-бързо“, обясни оперативният директор на летището Нийл Томпсън, подчертавайки, че техен приоритет все пак е обезопасяването и разчистването на самия паркинг.

БГНЕС© БГНЕС БГНЕС

„Това ще ни позволи да извършим пълна оценка, която, както казахме по-рано, може да се случи само след като бъде гарантирана безопасността“, допълва той.

Дейностите по оценката се бавят и заради хода на разследването. Полицията арестува мъж на около 30 години, заподозрян за инцидента, като все още се работи по различни версии, но екипите на пожарната отрекоха слуховете, че пожарът е бил предизвикан от електромобил.

БГНЕС© БГНЕС БГНЕС
БГНЕС© БГНЕС БГНЕС

В крайна сметка историята на Кат и съпругът ѝ завърши добре за тях – с извинителен имейл от застрахователя, в който се казва, че компанията определя „без вина" всички искове на Кейт във връзка с опожарения паркинг на летище Лутън.

„Искаме да използваме възможността да ви благодарим за търпението и да ви уведомим, че правим всичко възможно, за да уредим искането ви възможно най-скоро“, пише още в мейла.

Анкети