Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Застраховане
  3. Обмислят задължителна застраховка ГО за електрическите тротинетки у нас

Застраховане

Обмислят задължителна застраховка ГО за електрическите тротинетки у нас

Обмислят задължителна застраховка ГО за електрическите тротинетки у нас - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

У нас обмислят задължителна застраховка подобна на „Гражданска отговорност“ за всички водачи на електрически тротинетки. Мярката е част от цял пакет нови изисквания, които ще имат за цел да противодействат на зачестилите инциденти с тези двуколесни превозни средства с все още неизяснен статут.

Друго предложение предвижда всеки собственик задължително да регистрира в МВР возилото си в рамките на месец след покупката. Наличието на идентификационни номера би помогнало за по-лесното санкциониране на водачите.

Междуведомствена работна група вече работи по тези и други предложения, които отчасти са взаимствани от въведените правила в други европейски държави.

Що се касае до предложението за задължителната застраховка, то такава вече се изисква в много държави. На много места, сред които се нареждат и някои държави в Европа, електрическите скутери се класифицират като моторни превозни средства и водачите им са длъжни да имат застраховка „Гражданска отговорност“, по модел на всички други превозни средства. Тази застраховка покрива щетите в случай на произшествие.

Такъв пример е Италия, където за въвеждането на такава застраховка се заговори още през ноември миналата година.

В Италия обмислят задължителна Гражданска отговорност за водачите на електрически тротинетки

Тогава властите обсъждаха нов закон, според който всички водачи на електрически скутери ще трябва да имат задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ за покриване на щети с пострадали при инциденти пешеходци, като освен това водачите на скутери се задължават да носят каски.

В Германия още от самото начало въведоха задължителната застраховка за водачите на този тип скутери или тротинетки, като всяка от тях независимо дали е лична или се отдава под наем има застрахователен стикер. Скоростта им е ограничена до 20 км/ч, но карането по тротоари е абсолютно забранено.

Припомняме, че в Париж след стотици инциденти и обществен хаос гражданите гласуваха на референдум още през април 2023 г.

Парижани гласуват днес за или против забраната на електрически тротинетки в града

Тогава беше взето решение за пълна забрана на тротинетките под наем, което влезе в сила още същата година.

Низвергнатите тротинетки от Париж отиват в Белгия, Германия и Израел
 

В Испания каската е задължителна в цялата страна, а в градове като Барселона личните тротинетки трябва да имат специален сертификат. Във Великобритания е законно да си купиш тротинетка, но е напълно нелегално да я караш по обществени пътища, тротоари или велоалеи, освен ако не отговаря на определени изисквания.

На този фон у нас

В София тротинетките са забранени по спирките на градския транспорт, по тротоари, пешеходни зони като „Витошка“, в паркове и градинки. Глобата е 50 лева, но не е ясно как се налагат санкциите. Ограниченията за скоростта в парковете е до 5 км/ч.

Ограничиха скоростта на електрическите тротинетки в София (ВИДЕО)

Такова ограничение беше въведено и в някои зони на Пловдив.

Анкети