Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Застраховане
  3. Петролните танкери на Венецуела в критично състояние, проблем за застраховането

Застраховане

Петролните танкери на Венецуела в критично състояние, проблем за застраховането

Петролните танкери на Венецуела в критично състояние, проблем за застраховането - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Повече от половината от 22-та петролни танкера във флота на Венецуела са повредени и трябва незабавно да бъдат ремонтирани или извадени от експлоатация. Това разкрива вътрешен доклад на транспортното звено „Пе Де Ве Марина“ (PDV Marina), част от държавната петролна компания „Петролеос де Венесуела“ (PDVSA), до който Ройтерс е получила достъп.

В доклада, озаглавен „Критични недостатъци и рискове на танкерния флот на Пе Де Ве Марина“, се казва, че годините на отлагана поддръжка са оставили целия флот с „ниски нива на надеждност“ и изложен на риск от разливи, потъване, пожари, сблъсъци или пробиви.

„Корабите в момента нямат класификация за мореходност и сертификати от страна на страните, под чийто флаг плават“, се посочва още в доклада.

От „Петролеос де Венесуела“ и дъщерната „Пе Де Ве Марина“ не се отзоваха на запитвания за коментар по въпроса от страна на Ройтерс, посочва БТА.

Докладът на „Пе Де Ве Марина“ беше един от осемте документа, споделени с агенцията, описващи състоянието на венецуелския танкерен флот, докато другите са били предоставени от корпоративния офис на „Петролеос де Венесуела“, търговския отдел на компанията, както и от морските власти на страната.

Датирани от януари 2022 г. до март 2023 г., документите описват подробно състоянието на танкерите, разходите по наемане на кораби от трети държави и статуса на договорите за корабостроене с компании в Аржентина и Иран.

Влошаването на състоянието на флота принуди държавната компания на Венецуела да наеме танкери, за да превози своя петрол, който осигурява по-голямата част от валутните постъпления на страната, пише в анализа на търговското подразделение на „Петролеос де Венесуела“.

Докладите са изготвени на фона на широкообхватно антикорупционно разследване, наредено от президента на Венецуела Николас Мадуро миналия октомври, след откриването на липсващи плащания от износ на петрол за милиарди долари. Повече от 60 души бяха арестувани във връзка със случая, а главният изпълнителен директор на „Петролеос де Венесуела“ и венецуелският петролен министър бяха сменени.

В доклада на „Пе Де Ве Марина“ се препоръчва изтеглянето на пет танкера от активна употреба, изпращане на седем до корабостроителници за основен ремонт и инсталиране на транспондери, пожарогасители и комуникационно оборудване в други танкери.

Пет от танкерите на „Петролеос де Венесуела“ са на най-малко на 30 години, пише още в доклада, като се посочва, че последните мащабни ремонтни дейности по флота са били преди пет години.

Миналата година компанията е наела 41 кораба, заплащайки между 14 000 и 36 500 долара на ден, двойно повече от пазарната цена за подобни услуги, на собственици на танкери, желаещи да работят с Венецуела, въпреки санкциите, наложени на Каракас от САЩ през 2019 г.

Най-малко четири танкера, поръчани от чуждестранни корабостроителници, са били задържани заради забавяния на плащания, увеличения на разходите и санкции, показват още документите.

Одитите, наредени от новия главен изпълнителен директор на "Петролеос де Венесуела" Педро Телечеа, като част от антикорупционното разследване на Мадуро, може да доведат до допълнителни забавяния, каза Телечеа.

Венецуела е платила на корабостроителниците в Иран и Аржентина най-малко 300 милиона долара за шест нови петролни танкера, поръчани още през 2005 г.

Държавната компания е заплатила почти 80 процента от дължимите 160 милиона долара за два танкера от корабостроителницата „Рио Сантяго“ (Rio Santiago) в Аржентина, показват документите.

Освен това „Петролеос де Венесуела“ е платила почти 157 милиона евро (около 173 милиона долара), или 63 процента от договор за 248 милиона евро (около 272 милиона долара) на санкционираната от САЩ „Иран Марин Индъстриал Къмпани“ (Iran Marine Industrial Company - Sadra) за изграждането на четири танкера.

Документацията разкрива, че само два от тях са доставени след забавяне на плащанията, трудности с доставките на части и проблеми със застраховката и сертификатите.

Анкети