Застраховане
Потребителите на застраховки все още се притесняват от навлизането на ИИ в сектора
Остават опасенията за поверителността на данните и за неспособността на технологията за взимане на решения и одобрение на искове

Опасенията на потребителите на застрахователни продукти към ИИ се запазват що се се касае за поверителността на данните, прозраността при взимането на решения, както и неспособността му да има обективност при одобрение на искове. Въпреки че потребителите признават предимствата на изкуствения интелект (AI) в застраховането, остава скептицизмът относно неговото широкомащабно приемане. Това е обобщението от проуването на GlobalData, проведено сред 5520 респонденти в 11 държави.
Според данните обаче 7 от 10 потребители на застрахователни продукти смятат, че AI може значително да намали времето за чакане при нужда от комуникация с агент.
Проучването на нововъзникващите нагласи сред потребителите на застраховки за 2024 г. установява, че 73,8% от респондентите вярват, че изкуственият интелект може да намали времето за чакане за разговор с агенти, докато 71,5% виждат потенциална оперативна ефективност.
Освен това 71,2% признават превъзходството на AI в разпознаването на модели.
Въпреки тези положителни възприятия остават опасенията относно доверието, прозрачността и поверителността на данните.
Много потребители смятат, че AI все още не е достатъчно развит за широко използване, особено в процесите на вземане на решения, като например одобрение на искове.
За голяма част от потребителите се запазва предпочитнието към човешките взаимодействия.
На този фон все пак 74,5% от анкетираните потребители съобщават за положително преживяване в комуникацията с чатбот
Голяма част от потребителите намират способността на AI да предоставя 24/7 поддръжка и да ускорява обработката на искове за полезна. Освен това са на мнение, че технологията подобрява откриването на измами и позволява по-прецизна оценка на риска и ценообразуване.