Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Застраховане
  3. Застрахователят Direct Line ще плати £30 млн. на свои клиенти, таксувани по завишени цени

Застраховане

Застрахователят Direct Line ще плати £30 млн. на свои клиенти, таксувани по завишени цени

Застрахователят Direct Line ще плати £30 млн. на свои клиенти, таксувани по завишени цени - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Direct Line ще плати около £30 милиона на своите клиенти, на които са били начислени по-високи такси, отколкото е трябвало, за да подновят застрахователните си полици за автомобили и жилища, съобщават медиите на Острова.

„Direct Line Group се съгласи на доброволно изискване, след като таксува някои свои клиенти за застраховка на дома и автомобили по-скъпо за подновяване на полиците им, отколкото, ако бяха нови клиенти“, написаха в свое съобщение от Органът за финансово поведение (FCA).

От регулаторa допълват, че Direct Line Group ще извърши преглед, за да идентифицират всички случаи, в които клиентът е бил ощетен, и ще осигурят подходящо обезщетение.

„На този етап клиентите не трябва да правят нищо сами. Direct Line Group ще се свърже директно със засегнатите клиенти“, уточняват от FCA.

Това е първият път, когато официално доброволно изискване е договорено с фирма във връзка с правилата на FCA за ценообразуване на автомобилни и жилищни застраховки, които влязоха в сила в страната преди около две години.

От втория по големина застраховател в Обединеното кралство заявиха, че са установили проблема, който се дължи на грешка след неправилното прилагане на новия регламент за ценова практика, който влезе в сила през януари 2022 г. Съгласно правилата съществуващите клиенти не трябва да бъдат таксувани повече, отколкото ако бяха нови клиенти.

„Грешка в нашето прилагане на тези правила е довела до неправилното изчисление на еквивалентната нова бизнес цена за някои клиенти“, заявявиха пред журналисти от компанията.

Обезщетението ще бъде изплатено на всеки засегнат притежател на полица, като текущата оценка на тези плащания е около £30 милиона.

Direct Line, чиято пазарна стойност надвишава £2 милиарда, заяви, че ще възстанови всички засегнати притежатели на полици и че половината от разходите, свързани с грешката, вече са предвидени във финансовите резултати на компанията за 2022 г.

Анкети