Анализи
Apple губи битката за защита на App Store в Европа
Apple обяви промени, за да се съобрази със Закона за цифровите пазари (DMA) на Европейския съюз, който влезе в сила миналата седмица. Промените биха могли да намалят високите маржове на печалба и стабилния поток от приходи, на които Apple разчита от магазина си за приложения, в който начислява такси на разработчиците в размер до 30%.
Промените, които засягат само Европейския съюз, идват на фона на продължаващите критики от страна на конкурентите, че усилията на Apple за спазване на правилата са недостатъчни.
От тази пролет разработчиците на софтуер, работещи в Европа ще могат да разпространяват приложения за клиенти от ЕС директно от собствените си уебсайтове, а не чрез App Store.
„Макар че App Store няма да може да се използва толкова свободно, той все пак вероятно ще остане сериозна „дойна крава" за известно време, тъй като към това мирно предложение от страна на Apple са прикрепени определени условия“, каза Сюзанна Стритър, ръководител на отдел „Пари и пазари“ в Hargreaves Lansdown.
Разработчиците все още трябва да отговарят на условията, определени от Apple, и да са оторизирани разработчици. Apple също така въведе „такса за основна технология“ от 50 евроцента на потребителски акаунт всяка година, дори ако разработчиците изберат да не използват App Store или платежната система на Apple.