Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Консумацията на вино в Европа спада: Експерти виждат ключ за съживяването на индустрията в нискоалкохолните и безалкохолните напитки

Анализи

Консумацията на вино в Европа спада: Експерти виждат ключ за съживяването на индустрията в нискоалкохолните и безалкохолните напитки

Консумацията на вино в Европа спада: Експерти виждат ключ за съживяването на индустрията в нискоалкохолните и безалкохолните напитки - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

В отговор на намаляващата консумация на вино експертите призовават европейските производители да проучат пазара на нискоалкохолни и безалкохолни вина.

Обрат: Консумацията на вино във Франция спада (СНИМКИ)

Виното е част от културната история на Европа, запазена и сред по-младите поколения. Ето защо група експерти насърчават европейската винарска индустрия да проучи възходящия пазар на нискоалкохолни и безалкохолни вина. То може да се окаже ключът към спиране на негативната икономическа тенденция в сектора.

На гражданите на ЕС се пада приблизително половината от световната консумация на вино. През 2023 г. европейците са изпили поне 107 млн. хектолитра, но потреблението намалява от много години насам, съобщава „Евронюз“.

В периода 2010-2020 г. потреблението в ЕС е намаляло с почти една четвърт. Очаква се този спад да продължи, макар и с по-бавни темпове.

Според експертите причините за тази тенденция са загрижеността за здравето и променящите се модели на консумацията на алкохол. Поради това възниква идеята да се предлагат на потребителите варианти с ниско съдържание на алкохол или без алкохол.

Миналата година Европейската комисия създаде работна група, която да проучи състоянието на винарската промишленост.

Нейната цел беше „да се обърне внимание на настоящите предизвикателства, пред които е изправен лозаро-винарският сектор, като например екстремните климатични условия, как да се адаптира към променящия се климат и променящата се околна среда, но също така и промените във вкуса на потребителите“.

Предвид сегашната трудна ситуация в международната търговия, износът на вино е намалял, както и вътрешното потребление.

Ето защо експертната група препоръчва на индустрията да проучи сегмента на нискоалкохолните или безалкохолните вина, които стават все по-популярни.

Пазарният потенциал за европейските производители нараства, тъй като размерът на световния пазар на безалкохолни вина ще нарасне от почти 8 млрд. евро днес до 14 млрд. евро в края на 2031 г. Това представлява годишен ръст от над 10 %. Най-големите пазари са САЩ, Канада, Австралия и Индия.

Изглежда, че гордите винопроизводители от ЕС най-накрая се ориентират към идеята за безалкохолно вино. Това е значителна промяна в сравнение с периода преди няколко години. И все пак балансирането на традиционните интереси в областта на виното с нововъзникващите възможности е предизвикателство за европейските винопроизводители, казва Ерик Саргиакомо, заместник-председател на Комисията по земеделие в Европейския парламент.

„Индустрията е добре позиционирана, за да постигне успех“, обясни той.

Винаги е трудно да се откажеш от традициите и да приемеш промените, но като цяло безалкохолното вино може да бъде вкусна и здравословна алтернатива за хората. Ако европейските винопроизводители „прегърнат“ идеята, това може да се превърне в мощна бизнес възможност за континента през следващите години.

Анкети