Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Потребителските нагласи в Германия се понижават, а бизнесът се страхува да наема служители

Анализи

Потребителските нагласи в Германия се понижават, а бизнесът се страхува да наема служители

Потребителските нагласи в Германия се понижават, а бизнесът се страхува да наема служители - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

През последните месеци компаниите в Германия все по-рядко обявяваха нови работни позиции, но този месец готовността им за наемане на нови служители се срина. Това отчитат в най-новото си проучване от мюнхенския икономически институт Ifo.

Индексът, чрез който експертите измерват заетостта, през септември се е понижил до 95,8 пункта спрямо 97 пункта през август. Според данните това е най-ниското ниво на индикатора от февруари 2021 г. насам.

Според Клаус Волрабе, който ръководи отдела за проучвания в икономическия институт, причината за този спад се корени в липсата на поръчки, което все повече притесняват бизнеса в страната.  

„В отговор на недостига на нови поръчки, много производители планират да наемат по-малко служители. Това важи и за секторите на търговията и строителството“, преду Волрабе.

В сектора на услугите тенденциите са същите.

На този фон и нагласите на потребителите са красноречиви, тъй като според данни на нюрнбергския институт за пазарни проучвания GfK тенденцията за влошаването им все още не е отминала. Анализаторите очакват нов спад в потребителските настроения и през октомври. Причината - високата инфлация насърчава хората да спестяват и заличава шансовете за икономическо възстановяване преди края на годината. По информация на Ройтерс проучването е проведено в периода между 31 август и 11 септември.

Прогнозният индекс на потребителските настроения на GfK пада до минус 26,5 пункта през октомври спрямо минус 25,6 пункта, отчетени за септември.

Тенденцията за спад в потребителските нагласи в Германия започна преди два месеца. Безспорен е фактът, че това се дължи главно на скока в склонността на потребителите да спестяват, като съответният индекс на GfK достига 8 пункта през септември, което е най-високото му ниво от април 2011 г.

„Шансовете за възстановяване на потребителските настроения вероятно ще са нулеви преди края на годината", коментира данните експертът на GfK Ролф Бюркел.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.