Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Потребителските нагласи в Германия се понижават, а бизнесът се страхува да наема служители

Анализи

Потребителските нагласи в Германия се понижават, а бизнесът се страхува да наема служители

Потребителските нагласи в Германия се понижават, а бизнесът се страхува да наема служители - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

През последните месеци компаниите в Германия все по-рядко обявяваха нови работни позиции, но този месец готовността им за наемане на нови служители се срина. Това отчитат в най-новото си проучване от мюнхенския икономически институт Ifo.

Индексът, чрез който експертите измерват заетостта, през септември се е понижил до 95,8 пункта спрямо 97 пункта през август. Според данните това е най-ниското ниво на индикатора от февруари 2021 г. насам.

Според Клаус Волрабе, който ръководи отдела за проучвания в икономическия институт, причината за този спад се корени в липсата на поръчки, което все повече притесняват бизнеса в страната.  

„В отговор на недостига на нови поръчки, много производители планират да наемат по-малко служители. Това важи и за секторите на търговията и строителството“, преду Волрабе.

В сектора на услугите тенденциите са същите.

На този фон и нагласите на потребителите са красноречиви, тъй като според данни на нюрнбергския институт за пазарни проучвания GfK тенденцията за влошаването им все още не е отминала. Анализаторите очакват нов спад в потребителските настроения и през октомври. Причината - високата инфлация насърчава хората да спестяват и заличава шансовете за икономическо възстановяване преди края на годината. По информация на Ройтерс проучването е проведено в периода между 31 август и 11 септември.

Прогнозният индекс на потребителските настроения на GfK пада до минус 26,5 пункта през октомври спрямо минус 25,6 пункта, отчетени за септември.

Тенденцията за спад в потребителските нагласи в Германия започна преди два месеца. Безспорен е фактът, че това се дължи главно на скока в склонността на потребителите да спестяват, като съответният индекс на GfK достига 8 пункта през септември, което е най-високото му ниво от април 2011 г.

„Шансовете за възстановяване на потребителските настроения вероятно ще са нулеви преди края на годината", коментира данните експертът на GfK Ролф Бюркел.

Анкети