Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Потребителското доверие в Германия неочаквано се понижи

Анализи

Потребителското доверие в Германия неочаквано се понижи

Потребителското доверие в Германия неочаквано се понижи - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Неочаквано понижение на потребителското доверие в Германия отчитат от института GfK и Нюрнбергския институт за пазарни решения. В последното си проучване експертите отбелязват, че след подобрение на нагласите в рамките на 4 поредни месеца икономическите очаквания на потребителите са напът да се влошат.

В прогнозата за юли показателят пада с 0,8 пункта до -21,8 пункта – спрямо предходния месец (ревизиран до -21,0 пункта). В анализа се отчита, че през юни желанието за купуване стагнира, а очакванията за доходите и за икономиката като цяло спадат. На този фон потребителите са настроени по-скоро да спестяват като мотивацията им се повишава с 3,2 пункта до 8,2 пункта. Индексът на очакванията за доходите спада с 4,3 пункта до 8,2 пункта.

Основната причина за спада е ръстът на инфлацията. През май тя се покачва до 2,4% и се отдалечава от желаната цел от 2 на сто. Индексът на икономическите очаквания през юни спада със 7,3 пункта до 2,5 пункта, тъй като надеждите за бързо икономическо възстановяване намаляват.