Анализи
Преди старта на летния сезон: Туристическият бранш в Кипър се бори с редица предизвикателства
Месец преди началото на активния летен сезон в Кипър от 1 април туристическата индустрия се бори с много предизвикателства. Те са свързани със загубата на втория по значение туристически пазар от Израел заради войната в Газа, високите лихвени проценти и разходи за електроенергия, заявиха от Кипърската хотелиерска асоциация.
Първите хотели в популярния туристически район на Агия Напа на югоизточното крайбрежие отвориха врати след спирането на работата си през зимния период и до началото на април се очаква всички хотели в курорта да започнат да приемат гости, съобщиха от местния клон на Кипърската хотелиерска асоциация.
Резервациите за март и април остават на ниски нива, казаха от хотелиерската организация в Пафос, на западния бряг на острова, предава БНР. На този етап не се оправдават очакванията, че католическият Великден, който е на 31 март, ще допринесе за увеличаване на туристическия поток.
Основната цел на Кипърската хотелиерска асоциация е през тазгодишния сезон да се запазят нивата на пристигащите туристи и приходите от успешната 2023 г., обяви президентът ѝ Танос Михаелидис. Достигането им обаче ще е трудно, според него, заради продължаващите проблеми в региона с войната в Газа и икономическата криза на пазари в Централна Европа.
Повече туристи в Кипър в сравнение с миналата година се очакват от скандинавските страни, Полша, Германия, Унгария, Италия.