Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Световните марки не успяват да се справят с конкуренцията от Китай и губят печалби

Анализи

Световните марки не успяват да се справят с конкуренцията от Китай и губят печалби

Световните марки не успяват да се справят с конкуренцията от Китай и губят печалби - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС/АРХИВ

Ден след като L'Oreal съобщи разочароващи данни за тримесечните си продажби, Proya Cosmetics със седалище в Ханджоу отчете 21% ръст на продажбите и печалбите за третото тримесечие, което приключи през септември.

Успехът на китайската компания показва, че нейните изключително достъпни продукти и маркетингът, фокусиран върху интернет, постигат успехи на пазар, където продажбите на премиум марките намаляват. Продажбите на L'Oreal в Северна Азия, която включва Китай, спаднаха с 6,5 % през последното тримесечие. Главният изпълнителен директор на фирмата Никола Йеронимус обясни слабите резултати с песимизма на потребителите.

Устойчивият спад не е само на пазара на козметика. Производителят на луксозни стоки LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) заяви, че е имал най-лошото си тримесечие след пандемията. А Starbucks Corp продължава да губи пазарен дял в полза на местни конкуренти като Luckin Coffee и Cotti Coffee, които предлагат чаша американо само за долар и 40 цента.

Дори при традиционните фаворити като Nike и Uniqlo продажбите намаляват, тъй като средностатистическият купувач масово преминава към по-евтини алтернативи, които китайците наричат „pinti“.

„Местните марки печелят тази конкуренция“, казва Ернан Куи, анализатор на китайския потребителски пазар в изследователската фирма Gavekal Dragonomics. „Днес потребителите са много по-чувствителни към цените и търсят съотношението цена-качество в условията на слаб икономически растеж“, добавя той.

Китайският нискобюджетен търговец на дребно Miniso Group Holding Ltd. със сигурност ще отбележи двуцифрен растеж за тримесечието, както се посочва в компилация от оценки на анализатори, изготвена от „Блумбърг“. В същото време ръстът на приходите на Luckin за третото тримесечие се очаква да остане непроменен спрямо предходното тримесечие, когато беше малко над 30 %, според оценките на анализаторите.

Продажбите на най-големите платформи за електронна търговия в Китай, част от Alibaba Holding, също нарастват благодарение на големите световни марки. При L'Oreal, Estee Lauder и притежаваните от Procter & Gamble SK-II и Shiseido спадът е между 35 и 50 % през 12-те месеца до края на септември, както сочат данните на Hangzhou Zhiyi Tech. От друга страна, Proya и други местни компании като Kans и холдинговото дружество на Giant Biogene Comfy съобщават, че продажбите им са нараснали с повече от 20 % през същия период.

Отслабването на позициите на L'Oreal на китайския пазар „показва предизвикателства в търсенето, особено извън сезона, както и засилена конкуренция от страна на местните марки“, пишат експерти на Citigroup, включително Тифани Фенг. Поради сдържаността на потребителите сегментът на първокласните козметични продукти е най-силно засегнат.

По-рано анализаторите на Citigroup отбелязаха, че по време на празничната Златна седмица в началото на месеца не е имало увеличение на покупките на луксозни стоки, въпреки че по-рано поради мерките за макростимулиране е имало краткосрочно увеличение на цените на акциите на пазара на луксозни стоки.

Анкети