Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Световните марки не успяват да се справят с конкуренцията от Китай и губят печалби

Анализи

Световните марки не успяват да се справят с конкуренцията от Китай и губят печалби

Световните марки не успяват да се справят с конкуренцията от Китай и губят печалби - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС/АРХИВ

Ден след като L'Oreal съобщи разочароващи данни за тримесечните си продажби, Proya Cosmetics със седалище в Ханджоу отчете 21% ръст на продажбите и печалбите за третото тримесечие, което приключи през септември.

Успехът на китайската компания показва, че нейните изключително достъпни продукти и маркетингът, фокусиран върху интернет, постигат успехи на пазар, където продажбите на премиум марките намаляват. Продажбите на L'Oreal в Северна Азия, която включва Китай, спаднаха с 6,5 % през последното тримесечие. Главният изпълнителен директор на фирмата Никола Йеронимус обясни слабите резултати с песимизма на потребителите.

Устойчивият спад не е само на пазара на козметика. Производителят на луксозни стоки LVMH (Moët Hennessy Louis Vuitton) заяви, че е имал най-лошото си тримесечие след пандемията. А Starbucks Corp продължава да губи пазарен дял в полза на местни конкуренти като Luckin Coffee и Cotti Coffee, които предлагат чаша американо само за долар и 40 цента.

Дори при традиционните фаворити като Nike и Uniqlo продажбите намаляват, тъй като средностатистическият купувач масово преминава към по-евтини алтернативи, които китайците наричат „pinti“.

„Местните марки печелят тази конкуренция“, казва Ернан Куи, анализатор на китайския потребителски пазар в изследователската фирма Gavekal Dragonomics. „Днес потребителите са много по-чувствителни към цените и търсят съотношението цена-качество в условията на слаб икономически растеж“, добавя той.

Китайският нискобюджетен търговец на дребно Miniso Group Holding Ltd. със сигурност ще отбележи двуцифрен растеж за тримесечието, както се посочва в компилация от оценки на анализатори, изготвена от „Блумбърг“. В същото време ръстът на приходите на Luckin за третото тримесечие се очаква да остане непроменен спрямо предходното тримесечие, когато беше малко над 30 %, според оценките на анализаторите.

Продажбите на най-големите платформи за електронна търговия в Китай, част от Alibaba Holding, също нарастват благодарение на големите световни марки. При L'Oreal, Estee Lauder и притежаваните от Procter & Gamble SK-II и Shiseido спадът е между 35 и 50 % през 12-те месеца до края на септември, както сочат данните на Hangzhou Zhiyi Tech. От друга страна, Proya и други местни компании като Kans и холдинговото дружество на Giant Biogene Comfy съобщават, че продажбите им са нараснали с повече от 20 % през същия период.

Отслабването на позициите на L'Oreal на китайския пазар „показва предизвикателства в търсенето, особено извън сезона, както и засилена конкуренция от страна на местните марки“, пишат експерти на Citigroup, включително Тифани Фенг. Поради сдържаността на потребителите сегментът на първокласните козметични продукти е най-силно засегнат.

По-рано анализаторите на Citigroup отбелязаха, че по време на празничната Златна седмица в началото на месеца не е имало увеличение на покупките на луксозни стоки, въпреки че по-рано поради мерките за макростимулиране е имало краткосрочно увеличение на цените на акциите на пазара на луксозни стоки.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.