Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. ЕП прие регламент Евро 7, влиза сила от 2030 г.

Автомобили

ЕП прие регламент Евро 7, влиза сила от 2030 г.

ЕП прие регламент Евро 7, влиза сила от 2030 г. - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Окончателно евродепутатите одобриха новите правила на ЕС за намаляване на емисиите от леки автомобили, микробуси, автобуси, камиони и ремаркета.

С 297 гласа „за“, 190 гласа „против“ и 37 гласа „въздържал се“ Парламентът прие постигнатото споразумение със Съвета относно отлагането на регламента Евро 7, който първоначално трябваше да влезе в сила от 2025 г., след това беше отложен за 2027 г. Сега ЕП офицално гласува, че регламентът ще се прилага 30 месеца след влизането му в сила за леки и лекотоварни автомобили от юли 2030 г. и 48 месеца след влизането му в сила за автобуси, камиони и ремаркета - от 2031 г.

ЕП прие смекчаване на новите екоправила за автомобилите с ДВГ – отлагат Евро 7 с 2 години

Превозните средства ще трябва да отговарят на новите стандарти за по-дълго време, като гарантират, че ще останат по-чисти през целия си жизнен цикъл.

„Успешно постигнахме баланс между екологичните цели и жизненоважните интереси на производителите. Искаме да осигурим достъпността на новите по-малки автомобили с двигатели с вътрешно горене за националните клиенти и в същото време да дадем възможност на автомобилната индустрия да се подготви за очакваната трансформация на сектора. ЕС ще обърне внимание и на емисиите от спирачките и гумите и ще гарантира по-голяма издръжливост на батериите“, заяви Александър Вондра (ЕКР, Чехия)

Какво предвижда Евро 7:

Намаляване на емисиите, увеличаване на издръжливостта на батериите

За леките автомобили и микробусите ще се запазят настоящите условия Евро 6 за тестване и граничните стойности на емисиите на отработили газове. За автобусите и камионите ще се прилагат по-строги гранични стойности за емисиите на отработили газове, измерени в лаборатории и в реални условия на шофиране, като същевременно се запазят настоящите условия за тестване Евро VI.

За първи път стандартите на ЕС ще включват гранични стойности на емисиите на спирачни частици (PM10) за леки и лекотоварни автомобили и минимални изисквания за експлоатационните характеристики за дълготрайност на акумулаторните батерии в електрическите и хибридните автомобили.

По-добра информация за потребителите

За всяко превозно средство ще бъде предоставен екологичен паспорт на превозно средство, който съдържа информация за екологичните показатели в момента на регистрацията (като пределни стойности на емисиите на замърсители, емисии на CO2, разход на гориво и електроенергия, пробег в електрически режим на задвижване, дълготрайност на батерията). Ползвателите на превозни средства също ще имат достъп до актуална информация относно разхода на гориво, състоянието на изправност на акумулаторните батерии, емисиите на замърсители и друга съответна информация, генерирана от бордовите системи и датчиците.

Следващи стъпки

Съветът следва също официално да одобри споразумението, преди то да може да влезе в сила.

Анкети