Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Финансовият директор на BMW: Разследването на китайските електромобили в ЕС ще ни навреди

Автомобили

Финансовият директор на BMW: Разследването на китайските електромобили в ЕС ще ни навреди

Финансовият директор на BMW: Разследването на китайските електромобили в ЕС ще ни навреди - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Разследването на Европейския съюз относно субсидиите за произведени в Китай електрически превозни средства (EV), изнасяни за Европа, може да причини повече вреда, отколкото полза. Това каза главният финансов директор на BMW, предупреждавайки за потенциално голяма ответна реакция от страна на Пекин.

Валтер Мертл обясни, че не одобрява наказателните мита, а разследването, което ЕС предприе в отговор на рязкото увеличаване на вноса на китайски електромобили, ще защити онези, които нямат значителни продажби в Китай, но ще засегне всеки производител на автомобили, който прави бизнес там. А тези европейски автомобилни компании въобще не са малко. Китай е най-големият пазар за трите водещи автомобилни производители в Германия.

Китайските марки в ЕС вече заемат пазарен дял от 8 %, който може да се удвои до няколко години, смятат от Брюксел.

Китайските електромобили – реалната заплаха за автомобилните производители в Европа

Именно това е опасението, което от Европейската комисия посочват като причина за разследването, което започна официално преди дни, след като бяха събрани достатъчно доказателства за потенциални нерегламентирани държавни субсидии за електромобили от страна на Китай.

Защо ЕК стартира разследване на китайските електромобили в Европа?

„Ответната реакция, като бумеранг, може да бъде по-голяма от това, което някой си е представял“, каза Мертл, визирайки потенциалното отмъщение от страна на Пекин срещу европейските производители на автомобили.

В момента BMW изнася iX3 от Китай за Европа, като от следващата година това ще се случи и с моделите Mini. Евентуални мита на ЕС върху вноса от Китай биха били пагубни за компанията. А евентуална негативна реакции от Китай може да нанесе поражения на продажбите в страната.

„Всъщност 90% от автомобилите BMW, излезли от фабриките в Китай, се произвеждат на местно ниво, но някои материали се доставят в азиатската държава от Европа“, подчертава Мертл.

Китай осъди разследването на ЕС, което официално започна в четвъртък, като несъвместимо с правилата на Световната търговска организация и вредно за глобалния растеж на продажбите на електромобили, предава Ройтерс.

Според очакванията, в данните си за третото тримесечие BMW ще отчете „добри числа“, които ще са в съответствие с повишената прогноза за 9-10,5% марж върху печалбата преди лихви и данъци.

Според, Мертл в момента продажбите на електромобили нарастват и компанията е на път да постигне целта си от 15% изцяло електрически продажби за годината.

По думите му обаче някои проблеми с веригата за доставки в логистиката и транспорта продължават и могат да продължат през следващите шест месеца.

Анкети