Автомобили
Глобалните продажби на електромобили запазват високи нива, но Китай отбелязва рекорд
Продажбите на електрически превозни средства продължават да растат в световен мащаб, като Китай отчита рекордни месечни продажби през октомври въпреки края на субсидиите в страната, Това обобщават в свой анализ от компанията за пазарни проучвания Rho Motion.
Продажбите на електромобили в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, са се увеличили с 29% от началото на годината. На този фон глобалният пазар на EV показа 34% ръст през същия период.
Още през 2022 г. Китай прекрати 11-годишна схема на субсидиране за покупки на електромобили, но някои местни власти продължават да предлагат помощи или данъчни отстъпки за привличане на инвестиции, както и субсидии за потребителите.
Вероятността през последните два месеца от годината продажбите на автомобили в страната да отбележат нов ръст е висока, тъй като традиционно за страната нивата им са високи през последните два месеца от годината, отбелязват анализаторите.
„Това, което е забележително в цифрите от октомври, е, че търсенето на електромобили в Китай продължава да достига рекордно високи стойности, въпреки че субсидиите бяха намалени. 2023 г. ще бъде още една знаменателна година за Китай по отношение на продажбите на електромобили“, отчитат от компанията за пазарни проучвания.
През октомври продажбите на електромобили са нараснали с 26% и на европейските пазари, където намаляването на субсидиите също е натежало върху търсенето. Като пример за това е Германия, където бизнес субсидиите бяха премахнати през септември, отчитат от Rho Motion.
„Субсидиите са важен фактор на германския пазар, тъй като почти две трети от регистрациите на леки автомобили са търговски“, отчитат от фирмата за пазарни проучвания.
Анализаторите уточняват, че не отдавна от Tesla, Mercedes Benz и Volkswagen са предупредили, че високите лихвени проценти и потиснатият пазар в региона отблъскват клиенти.
В същото време продажбите на електромобили в Северна Америка са нараснали със 78% от началото на 2023 година.
„Tesla все още поема лъвския дял от търсенето на Северноамериканския пазар, тъй като производителите на автомобили смекчават амбициите за мащабиране на производството“, отбелязват от Rho Motion.
Според доклад на фирмата за дилърски услуги Cox Automotive обаче, през октомври пазарният дял на Tesla се е сринал до най-ниското си ниво от около 50% през третото тримесечие въпреки намаленията на цените, предава Ройтерс.