Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. Илон Мъск разкри, че Tesla ще представи роботакси през лятото

Автомобили

Илон Мъск разкри, че Tesla ще представи роботакси през лятото

Илон Мъск разкри, че Tesla ще представи роботакси през лятото - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Илон Мъск съобщи, че Tesla ще разкрие роботакси това лято - новина, която идва в момент, когато приемането на самоуправляващите се превозни средства удря на камък заради опасения за безопасността.

Милиардерът и шеф на производителя на електромобили не предостави подробности, като в публикацията си в X каза само, че "представянето на роботаксито на Tesla" ще стане на 8 август.

Акциите на Tesla поскъпнаха с повече от 3% в следборсовата търговия след публикацията, след като завършиха деня с понижение.

Мъск отдавна се хвали с резултатите от работата, която Tesla извършва по системите си за самоуправление на електромобилите.

Моделите на Tesla с FSD (Full Self-Driving - пълно самоуправление) "ще бъдат свръхчовешки до такава степен, че в бъдеще ще изглежда странно, че хората са управлявали автомобили, дори когато са били изтощени и пияни!", каза той в публикация в X през март.

Мъск също така заяви, че собствениците на автомобили Tesla с FSD ще могат да карат колите си да служат като роботакси, а не да остават безучастно паркирани.

Въпреки потенциала си, въвеждането на самоуправляващите се автомобили в САЩ досега е несигурно и буксуващо, тъй като както регулаторните органи, така и обществеността изразяват опасения относно безопасността.

Сан Франциско е изпитателен полигон за тази технология.

Роботакситата на Waymo на Google в града станаха обект на вандали, които се противопоставят на автономните превозни средства, а Cruise, собственост на GM, спря за неопределено време услугата си за роботаксита в края на октомври, след като няколко произшествия предизвикаха натиск от страна на калифорнийските регулатори.

Функцията "автопилот" на Tesla също беше подложена на проверка, като се появиха обвинения, че маркетингът на функцията е надценявал действителните ѝ възможности.

Анкети