Автомобили
Мексико планира производството на собствени бюджетни мини електромобили
Цената на автомобилите Olinia ще варира между 90 000 и 150 000 песо, което се равнява на между 4400 и 7400 щатски долара
Мексико обяви планове за производство на достъпни малки електрическа коли, месеци след като главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск преосмисли намеренията си за изграждане на фабрика в страната заради заплахата от повишаване на митата от новоизбрания президент на САЩ Доналд Тръмп.
От мексиканското правителство съобщиха намеренията си, като разкриха, че автомобилите ще бъдат пуснати на пазара под марката Olinia и ще се произвеждат чрез публично-частно партньорство
„Това ще бъде първото местно произведено електрическо превозно средство“, каза Роберто Капуано, ръководител на компанията, създадена да произвежда колите. Той участва в ежедневната пресконференция на президента Клаудия Шейнбаум, за да отговори на журналистическите въпроси.
Olinia — което означава „движение“ на местния език науатъл – има за цел да бъде първата електрическа кола, проектирана и сглобена изцяло в Мексико. Производственият център ще бъде разположен в северозападния щат Сонора, като фабриката ще произвежда три модела, предават местните медии. Цената им ще варира между 90 000 и 150 000 песо, което се равнява на между 4400 и 7400 щатски долара.
Капуано каза, че автомобилите ще предложат на мексиканците алтернатива на чуждите марки електрически превозни средства, които той нарече „скъпи и недостъпни за мексиканските семейства“.
Според плановете дебютът на първия модел трябва да се случи по време на откриването на Световното първенство през 2026 г., което започва в Мексико Сити на 11 юни същата година.
През юли миналата година Мексико претърпя горчиво разочарование, когато Мъск спря плановете си за изграждане на огромен нов завод за електрически превозни средства близо до северния град Монтерей, след като Тръмп обеща „тежки“ мита върху мексиканските стоки.
Решението на Мъск дойде като удар за мексиканското правителство, което развълнувано говореше за новата гигафабрика на Tesla с потенциал да създаде „много работни места“.
Мексико е седмият по големина производител на автомобили в света, като Volkswagen, Ford, General Motors и няколко китайски автомобилни производители работят на юг от границата със САЩ.