Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. След казус: Британските регулатори постановиха, че електромобилите не могат да се рекламират като „нулеви емисии“

Автомобили

След казус: Британските регулатори постановиха, че електромобилите не могат да се рекламират като „нулеви емисии“

След казус: Британските регулатори постановиха, че електромобилите не могат да се рекламират като нулеви емисии - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Британският регулаторен орган по рекламата постанови, че BMW и MG Motors не могат да твърдят, че техните електромобили са с "нулеви емисии" поради въздействието върху околната среда на тяхното производство и производство на електроенергия, предаде АФП.

„Разбрахме, че когато електрическите превозни средства се управляват, не се отделят никакви емисии“, пише Органът за рекламни стандарти за рекламата на BMW в Google, видяна през август 2023 г.

„При други обстоятелства обаче, като например при производството или зареждането на електромобил с електроенергия от националната мрежа, се генерират емисии“, заявиха от ASA.

Германският производител заяви, че етикетът "автомобили с нулеви емисии" е бил вмъкнат заради функцията на Google за автоматично задаване на ключови думи.

„Приветствахме уверението на BMW, че твърдението няма да се повтаря в бъдеще“, заяви ASA.

Второто решение беше взето след реклама на британския автомобилен производител MG Motor, собственост на китайци, също видяна в Google през август миналата година, която твърдеше, че моделите му са с „нулеви емисии“.

„Рекламата съдържаше твърдението „нулеви емисии“ без съществена информация, която е необходима, за да могат потребителите да разберат на какво се основава то“, заяви ASA. „Рекламата не трябва да се появява отново в сегашния си вид.“

Колин Уолкър, ръководител на отдела за транспорт в Energy and Climate Intelligence Unit, нарече решенията „много странни“, като се имат предвид усилията на правителството за насърчаване на електрическите автомобили.

„Приета е практиката, че автомобилите от всички видове горива се оценяват по CO2, който отделят от ауспусите“, каза той.

„Изглежда абсурдно, че на производителите на автомобили, които се опитват да постигнат целите, поставени им в рамките на този мандат, за броя на автомобилите с нулеви емисии, които трябва да продават, се казва, че не могат да продават тези автомобили като такива с нулеви емисии“, каза той.

Анкети