Автомобили
Тоyota отчете спад в продажбите през февруари

Toyota Motor's отчете спад в продажбите със 7% през февруари на годишна база. Това се дължи на понижението от пазара в Китай, заради празниците по време на лунната година и спада в Япония след скандал с тестове за безопасност в отдела за малки автомобили.
Продажбите в Китай - най-големият автомобилен пазар в света - се сринаха с 36%. Тази година едноседмичният лунен новогодишен празник се състоя през февруари, докато миналата година се случи през януари.
Автомобилният пазар в Китай също е въвлечен в ожесточена ценова война и Toyota каза, че продажбите са засегнати от ожесточената конкуренция.
На този фон продажбите на Toyota в САЩ за февруари са се увеличили с 16%, а тези в Европа с 14 на сто, продажбите в Япония пък се сриват с една трета.
Продажбите на вътрешния пазар бяха засегнати от спиране на производството в Daihatsu, което също произвежда някои автомобили от марката Toyota и поради репутационните последици от скандала, въпреки че превозните средства с марката Daihatsu не са включени в броя на глобалните продажби на Toyota.