Автомобили
Toyota: Светът още не е готов да използва изцяло електромобили, а за производството им няма ресурс
От автомобилния гигант искат разработването на хибридни автомобили да не се прекратява и да се стимулира производството на коли с двигатели с вътрешно горене, работещи с водород
„Липсата на ресурси означава, че електрическите превозни средства не могат да бъдат единственият отговор на автомобилния сектор за постигане на целите за въглеродна неутралност“. Това каза водещият учен на Toyota Motor Corp Гил Прат, предупреждавайки, че фокусирането върху този тип автомобили може да накара шофьори в редица държави да продължат използването на замърсяващите ДВГ превозни средства по-дълго от очакваното.
Експертът от Toyota Motor – една от най-мощните по продажби автомобилна компания в света, е категоричен, че електромобилите трябва да бъдат приемани като една от възможните опции, но в същото време бензиново-електрическите хибриди, биха били по-реалистичен избор за някои пазари, предава Ройтерс.
Някои инвеститори и екологични групи отдавна критикуват Toyota за бавното преминаване на компанията към производството на изцяло електрически превозни средства на фона на нарастващото глобално търсене.
От Toyota официално се ангажираха да продадат 1,5 милиона автомобила на батерии до 2026 г. като междувременно се очаква от компанията да представят 10 нови напълно електрически модела.
На този фон много автомобилни производители обявиха кога ще спрат да продават автомобили, оборудвани с двигатели с вътрешно горене, но Toyota не е в този дълъг списък.
Вместо това, от японският автомобилен производител продължават да настояват и заявяват гръмко, че не бързат с цялостното зачеркване на колите с ДВГ, тъй като вярват, че светът все още не е готов за това.
Припомняме, че година по-рано бившият главен изпълнителен директор на Toyota, Акио Тойода, който към настоящия момент е председател на Toyota изиска от японското правителство да изрази равна подкрепа както за хибридните превозни средства, така и за изцяло електрическите.
„Електрическите автомобили на батерии са една много важна възможност за постигане на въглеродна неутралност, както обаче и водородът“, каза Тойода пред репортери по-рано тази седмица.
Сега, говорейки в Хирошима точно преди срещата на върха на Г-7, главният изпълнителен директор на „Toyota Research Institute“ Гил Прат изрази загрижеността си относно това, че автомобилната индустрия не е готова да премине изцяло към електромобили в обозримо бъдеще поради редица проблеми, свързани с ограниченията на доставките и липсата на материали, които се използват за направата на батериите:
„В крайна сметка ограниченията на ресурси ще бъдат решени, но в продължение на много години няма да имаме достатъчно материал за батерии и възобновяеми ресурси за презареждане. Ще отнеме десетилетия докато мините за добив на материали за батерии, съоръженията за производство на енергия от възобновяеми източници, преносните линии и съоръженията за сезонно съхранение на енергия увеличат мащабите си"
По-рано тази седмица новоназначеният главен изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато обяви, че сега е моментът, в който трябва да се развиват технологиите за производство на синтетичните горива, преди те да са се превърнали в жизненоважна алтернатива. Той е на мнение, че, за да се додтигне масово производство на синтетични горива (или eFuel) трябва да се търсят варианти за значително намаляване на енергията, използвана по време на производствения процес.