Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. E-мобилността на ЕС под въпрос: Продажбите на електромобили през 2024 г. бележат спад

Мрежата

E-мобилността на ЕС под въпрос: Продажбите на електромобили през 2024 г. бележат спад

България не се отличава от общата тенденция

E-мобилността на ЕС под въпрос: Продажбите на електромобили през 2024 г. бележат спад - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

През 2024 г. в ЕС са били регистрирани 1,45 милиона нови електрически леки автомобила, задвижвани изцяло с батерии. Това по данни на Евростат представлява намаление от 6,1% в сравнение с 2023 г., когато новорегистрираните изцяло електрически автомобила са били 1,55 милиона броя. Общият брой на електрическите автомобили, задвижвани само с батерии реално се е повишил, но със значително по-нисък от очакваното темп, до 5,87 милиона броя, което представлява увеличение на автопарка с 32,4% в сравнение с 2023 г. (4,43 милиона).

За 2024 г. делът на електрическите автомобили, задвижвани само с батерии, сред всички новорегистрирани автомобили в ЕС е бил 13,6%, което също е понижение спрямо делът им през 2023 г., когато новорегистрираните изцяло електрически превозни средства са били 14,6 на сто. Понижението за година е в среден размер за целия ЕС от 1 %.

Най-висок е бил делът им в Дания (51,3 на сто), Малта (37,7 на сто) и Швеция (34,9 на сто). В другия край на класацията са Хърватия (1,8 на сто), Словакия (2,4 на сто) и Полша (3,0 на сто).

Къде е България

България не се отличава от общата тенденция. В страната ни е отчетен също спад в продажбите на нови електрически автомобили за периода. През съответната година в страната ни са регистрирани едва 1665 нови изцяло електрически коли, което представлява понижение от 5,07 на сто спрямо 2023 г., когато са били продадени 1754 електромобила.

Намаление се наблюдава и в относителния им дял спрямо всички новорегистрирани коли у нас. През 2023 г. този дял е бил 4,6 на сто, а през 2024 г. спада до 3,8 на сто.

Анкети