Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Гейминг индустрията търси новата печеливша формула на Gamescom 2025

Анализи

Гейминг индустрията търси новата печеливша формула на Gamescom 2025

Гейминг индустрията търси новата печеливша формула на Gamescom 2025 - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС/АРХИВ

Световната гейминг индустрия се събира тази седмица на гигантското изложение Gamescom в Кьолн с надеждата, че предстоящи хитове като GTA VI ще помогнат на сектора да излезе от стагнацията.

Игра на търпение: Геймърите ще чакат за GTA 6 още една година

Откриващото събитие във вторник ще представи големите заглавия за идните месеци, като централно място ще заеме Black Ops 7 – най-новата част от сагата Call of Duty.

Call of Duty е на първо място по продажби на видеоигри в САЩ през 2024 г.

В сряда изложението е отворено само за бизнес посетители, а от четвъртък до неделя се очакват десетки хиляди запалени геймъри. Миналата година Gamescom привлече близо 335 000 души в изложбения център на Кьолн.

Nintendo се завръща през 2025 г. след година отсъствие, подкрепена от рекордните продажби на новата си конзола Switch 2.

Само за 4 дни: Nintendo е продала рекордните 3,5 милиона конзоли Switch 2

Microsoft ще покаже нов хардуер за преносимо гейминг устройство, който трябва да излезе в края на годината. Sony обаче отново реши да пропусне.

Слухове: PlayStation 6 може да се появи на пазара през есента на 2027 г.

Смесено настроение в индустрията

Около 1500 изложители ще участват тази година, на фона на противоречиви тенденции – големите издатели отново отчитат печалби, но съкращенията в сектора продължават. През юли Microsoft обяви, че ще освободи около 9000 души, включително стотици в студиата на King (Candy Crush), а няколко игри бяха отменени (Perfect Dark, Everwild).

От началото на 2023 г. над 30 000 души са изгубили работата си в гейм индустрията, според сайта Games Industry Layoffs. Въпреки това приходите за 2025 г. се очаква да останат стабилни – близо 190 млрд. долара.

Борба за внимание

Докато колоси като Roblox и Fortnite задържат стотици милиони потребители, всички останали се конкурират за по-малък дял от публиката.

Снууп Дог вече е във Fortnite (ВИДЕО)

Това накара Xbox да промени стратегията си и да предлага заглавия и на конкурентни платформи. В обратна посока някои PlayStation игри вече се появяват и на Xbox – Helldivers 2 е първият пример.

В условия на новата пазарна реалност: Microsoft вдига цените на Xbox в световен мащаб

Xbox пуска нова цифрова конзола до края на годината, а Call of Duty е начело на листат в Xbox Game Pass

Успех и с по-малък бюджет

Докато разработката на ААА заглавия струва стотици милиони и носи огромен риск, някои по-евтини проекти доказаха, че могат да се превърнат в хитове. Френската стратегическа игра Clair Obscur: Expedition 33 продаде над 4 милиона копия, благодарение на оригинален стил и силен разказ.

Анализаторите обаче подчертават, че за всяка история на успеха има поне десет игри, които не успяват да намерят публика. Въпреки това тенденцията към по-бюджетни хитове няма да измести мега-продукциите.

Всички погледи са насочени към Grand Theft Auto VI, за която прогнозите са, че ще отбележи най-големия дебют на развлекателен продукт в историята. Това може да се окаже катализаторът, от който индустрията се нуждае, за да си върне импулса.

Анкети