Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Крипто
  3. Финансовият регулатор на Великобритания обяви насоките си по правилата за крипто реклама

Крипто

Финансовият регулатор на Великобритания обяви насоките си по правилата за крипто реклама

Финансовият регулатор на Великобритания обяви насоките си по правилата за крипто реклама - Tribune.bg
Снимка:
© FCA

„След промяната в законодателството популяризирането и рекламите на криптоактиви, насочени към потребители в Обединеното кралство, попадат в нашите правомощия. Въведохме правила, които са предназначени да дадат на хората по-добро разбиране за това, в което инвестират, и свързаните с това рискове“. Това написаха в свое съобщение от Финансовият надзорен орган на Обединеното кралство (FCA).

От FCA публикуваха Ръководство за допълнителна подкрепа на крипто фирмите, които спазват новите маркетингови правила. Ръководството има за цел да разясни параметрите на новото законодателство за лицензираните компании, съобщаващи или одобряващи финансови промоции и как те трябва да прилагат своята маркетингова стратегия така, че да не нарушат регламента.

„Въпреки че новите правила за фирми, предлагащи крипто на потребители в Обединеното кралство, са приведени в съответствие със съществуващите правила за други високорискови инвестиции, ние се ангажирахме широко с индустрията и разработихме това Ръководство, за да подкрепим специално крипто фирмите, които ги спазват“, коментира Луси Касълдайн, директор на потребителските инвестиции в FCA.

По думите ѝ това Ръководство е разработено след дълъг период на консултация между експерти и представители на индустрията.

„Секторът на криптоактивите и глобалната регулаторна среда се развиват с темпове, така че ние ще продължим да се ангажираме с фирмите и ще преразглеждаме нашите насоки, но безспорно ще продължим да напомняме и на хората, че въпреки тези нови правила, криптоактивите остават високорискови и хората трябва да са готови да загубят всички пари, които инвестират“, допълни тя.

Всъщност новите регулации изискват от компаниите да включват подходящи предупреждения за риск във всички свои съобщения, реклами и публикации с „промоциален“ елемент, които целят да популяризират дейността им. Но освен това вече ще са необходими и доказателства в подкрепа на твърденията, направени в рекламите.

„Криптоактивите, които претендират, че са обезпечени със стока, ще трябва да докажат това, като компаниите ще могат да предоставят доказателства чрез разкриване на информация, независими одити и доказателства за депозити. Индустрията ще трябва да „докаже, че претенциите за стабилност, като например връзки към фиатна валута, са реални“, уточняват в Ръководството от FCA.

Що се отнася до финансовите промоции, свързани с отпускането и вземането на заеми, специфичните рискове трябва да бъдат оповестени. В допълнение, сложните модели на доходност трябва да имат ясни доказателства относно потенциалните нива на възвръщаемост.

Анкети