Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. 20 години по-късно: „World of Warcraft“ все още се радва на интереса на геймърите

Мрежата

20 години по-късно: „World of Warcraft“ все още се радва на интереса на геймърите

20 години по-късно: World of Warcraft все още се радва на интереса на геймърите - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Навръх 20-ия си рожден ден онлайн видеоиграта "World of Warcraft" демонстрира рядко срещано дълголетие благодарение на верните си последователи и постоянното си развитие.

„Вдъхновяващо е да можеш да работиш по тази рядка игра, която е докоснала толкова много животи, и да усещаш тежестта на това да продължиш напред“, каза Йон Хазикостас, настоящият директор на играта, пред АФП на изложението Gamescom в Германия през август.

Като ранен фен на „WoW: той се присъединява към калифорнийската компания Blizzard, американския разработчик на заглавието, през 2008 г., след което се изкачва в йерархията.

Въпреки че при пускането си през 2004 г. „World of Warcraft“ не е първата масова мултиплеърна онлайн ролева игра (жанр, известен като MMORPG), тя веднага постига успех, като бързо привлича няколко милиона играчи по целия свят.

Тя се възползва от популярността на марката „Warcraft“ - сага от стратегически игри в реално време, стартирана десет години по-рано от Blizzard, която през 2023 г. е закупена от Microsoft.

Придобиването на Activision Blizzard от Microsoft за $69 млрд. е одобрено от Великобритания

В играта две фракции се изправят срещу себе си във фентъзи вселена, населена с орки и елфи, където хиляди играчи могат да се свързват и да си сътрудничат едновременно, в замяна на месечен абонамент от 15 долара.

Именно социалният аспект на преживяването, което по това време все още е в начален стадий на развитие, привлича играчите.

„Това беше предвестник“, казва Оливие Серве, специалист по онлайн общности. „Blizzard се фокусира върху гилдиите и общностите в човешки мащаб, обединяващи между 30 и 200 играчи.“

В тези групи „хората флиртуват, доверяват се за ежедневието си“, организират се сватби и погребения, а играта се превръща в „претекст за общуване“, каза той.

„WoW“ се ражда в същата година, в която се появява и Facebook, и включва ключови елементи като онлайн взаимодействия и общности, които ще помогнат за създаването на днешните глобализирани социални мрежи.

„За много хора това беше първият истински контакт и връзка с хора в цифрова виртуална среда. И това беше част от магията, която трудно може да се повтори“, казва Хазикостас.

Оттогава насам други популярни игри като „Fortnite“ или „League of Legends“ са приели подобни стилове.

Снууп Дог вече е във Fortnite (ВИДЕО)

В пика си през 2010 г. „World of Warcraft“ претендира за над 10 милиона активни акаунта, макар че броят им може да е по-висок, защото много хора често споделят един акаунт, по-специално в Азия.

Blizzard вече не разкрива броя на акаунтите, но „WoW“ остава популярен в целия свят.

„Ние не почиваме на лаврите си и не се отдалечаваме леко към залеза“, каза Хазикостас.

Десетото разширение на играта, „The War Within“, беше пуснато през август с нови домейни за изследване и други промени.

„Двадесет години по-късно то остава паметник, но на пазар на игри, който се е променил напълно“, каза Серве.

Хазикостас заяви, че Blizzard „опитва нови амбициозни неща, за да разтърси това, което сме направили, и да запази това жизнено“.

„Днес не виждам крайна точка на „World of Warcraft“ на хоризонта“, каза той, правейки паралели с франчайзи като Marvel или Star Wars.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.