Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Какво е важно да знаем преди „Черен петък“ в края на месеца

Мрежата

Какво е важно да знаем преди „Черен петък“ в края на месеца

Зачестяват жалбите от измамени потребители, закупили стока от сайтове имитиращи известни брандове

Какво е важно да знаем преди Черен петък в края на месеца - Tribune.bg
Снимка:
© АРХИВ/БГНЕС

От фейсбук профила на Комисията за защита на потребителите (КЗП): 

„КЗП извършва планови проверки на множество онлайн и физически магазини за техника, облекла, обувки, кожени изделия, детски и спортни стоки и др., рекламиращи предстоящи промоции и кампании „Черен петък“ в края на ноември. Кампаниите традиционно се провеждат през последния петък на ноември, но напоследък все повече магазини удължават периода на намаленията като „Черен уикенд“ или дори „Черна седмица“.

Експертите от КЗП извършват мониторинг на цените преди намалението с цел да установят случаите на фалшиви намаления, при които търговецът повишава цените седмици преди „Черен петък“, за да обяви драстични намаления в дните на промоцията.

Мария Филипова с послание и към потребителите, и към търговците в навечерието на „Черен петък“:

Какво е важно да знаят потребителите?

За да не бъдат разочаровани от „Черен петък“, потребителите трябва да спазват някои важни правила:

- Планирайте предварително покупките: Направете списък на продуктите, които искате да купите и изследвайте ценитеим предварително. Така ще знаете дали отстъпките са реални.

- Внимавайте за нереално примамливи оферти: Няма причина цените на един и същ продукт в един онлайнмагазин да са в пъти по-ниски отколкото са в останалите магазини.

- Четете условията на промоциите: Дали офертите важат за определено време или до изчерпване на наличностите, за кои артикули важат отстъпките, необходимо ли е да се въвежда промо код и др.

- Пазарувайте онлайн предпазливо: Внимавайте за фалшиви сайтове и винаги проверявайте сигурността на страницата, преди да въведете лична информация или данни за кредитната си карта. Зачестяват жалбите от измамени потребители, закупили стока от сайтове имитиращи известни брандове, като: geoxbulgaria.com, nikebulgaria.com, assicsbulgaria.com, lacostebg.com и др. Сайтовете се хостват извън територията на ЕС и измамниците не могат да бъдат установени.

- Проверете достатъчна ли е наличността на продукта: Търговецът обявява намаление на търсен продукт, от който има много малка наличност. Продуктът се изчерпва в рамките на секунди, а потребителите не успяват да поръчатили да си го купят във физическите магазини.

- Не се поддавайте на натиск: Избягвайте импулсивните покупки само заради отстъпки. Уверете се, че наистина имате нужда от продукта.

- Бъдете готови за забавени доставки: При пазаруването на „Черен петък“ са натоварени не само търговците, но и куриерските дружества. Очаквайте сериозно забавяне на поръчките, понякога до 2-3 седмици.

- Бъдете готови за опашки: Ако пазарувате във физически магазини, бъдете подготвени за големи опашки и сериозно чакане. Планирайте времето си, начините за придвижване и паркиране, за да не се превърне пазаруването в кошмарно изживяване.

Какво е важно да знаят търговците?

КЗП призовава търговците да спазват законовите задължения при обявяването на съобщенията за намаления, като например:

• да бъдат посочени стоките и услугите или групата стоки и услуги, за които е валидно намалението на цените;

• да бъдат обявени условията, при които се извършва намалението на цените;

• да бъде определен срокът, през който стоките и услугите се продават с намалени цени;

• съобщението за намаление на цените не може да бъде прилагано за период, по-дълъг от един месец и по-кратък от един работен ден.

• Предишна цена е най-ниската цена на стоката или услугата, която търговецът е прилагал през период, не по-кратък от 30 дни преди датата на намалението.

• Съобщението за намалението може да бъде представено по един от следните начини:

- чрез поставяне на новата цена до предишната, която е зачертана;

- чрез думите "нова цена" и "предишна цена", последвани от съответните суми;

- чрез посочване на процент на намалението, като новата цена се поставя до предишната цена, която е зачертана.

Ако сте внимателни и следвате съветите на експертите от КЗП, „Черен петък” би могъл да се превърне в нещо приятно, полезно и практично, каквато всъщност е и идеята за него.“

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.