Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Мрежата
  3. Тиери Бретон: Twitter напуска доброволния Кодекс на ЕС срещу дезинформация

Мрежата

Тиери Бретон: Twitter напуска доброволния Кодекс на ЕС срещу дезинформация

Тиери Бретон: Twitter напуска доброволния Кодекс на ЕС срещу дезинформация - Tribune.bg
Снимка:
© Facebook

Комисарят на ЕС по въпросите на вътрешния пазар Тиери Бретон съобщи, че Twitter е напуснал доброволния Кодекс за поведение във връзка с дезинформацията.

„Задълженията обаче остават. Можете да избягате, но не можете да се скриете“, заяви Бретон в своя публикация в Twitter късно снощи.

„Освен доброволните ангажименти, борбата с дезинформацията ще бъде законово задължение съгласно DSA (Закон за цифровите услуги) от 25 август. Нашите екипи ще бъдат готови за изпълнение“, добави още той.

Новият закон предвижда няколко изисквания за компаниите, които ще трябва да следят платформите си за вредно съдържание като дезинформация и да въведат протоколи за блокиране на разпространението на опасни материали. Дружествата също така ще трябва да увеличат прозрачността по отношение на взаимодействието с потребителите и да опростят споразуменията с потребителите.

Социалната медия Twitter се е оттеглила от доброволно споразумение с ЕС за борба с дезинформацията в интернет, предава и ДПА, като се позова на съобщение на Европейската комисия.

Кодексът включва задължения за проследяване на политическата реклама, спиране на монетизирането на дезинформацията и работа с проверители на факти.

Стартирал през 2018 г., Кодексът на ЕС за дезинформация наброява близо три дузини подписали страни, включително гигантите в сектора като Meta, Google, Twitter, Microsoft и TikTok.

Той обхваща и по-малки платформи, както и рекламодатели и проверители на факти и неправителствени организации.

Кодексът е написан от самите участници в сектора и съдържа над десетки ангажименти, като например по-добро сътрудничество с проверителите на факти и отказ от насърчаване на участници, разпространяващи дезинформация.

През февруари Комисията публикува доклади относно това как онлайн платформите прилагат кодекса. Тя отбеляза, че Twitter не е предоставил „конкретна информация и целеви данни“, свързани с ангажиментите за прозрачност.

Анкети