Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. „Ел Би Булгарикум“: Търговците слагат големи надценки на млякото

Парите

„Ел Би Булгарикум“: Търговците слагат големи надценки на млякото

„Млечните продукти поскъпват с до 80% от производствената база до големите търговски вериги“, коментира Николай Маринов

Ел Би Булгарикум: Търговците слагат големи надценки на млякото - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

„От месеци цените на млечните продукти наистина растат, и то главоломно и това до много голяма степен е причина да откаже българите да купуват и консумират млечни продукти. Мисля, че е крайно време да посочим основната причина за поскъпването – много високите надценки на търговските вериги“, това заявява Николай Маринов директор на държавната млечна компания „Ел Би Булгарикум“.   

Той коментира и твърденията на търговците, че продуктите влизат във веригите на магазините на висока цена, сложена от производителите. Според него стоките се оскъпяват от изискванията на търговските вериги.

„Цената на млякото, сиренето и кашкавала в магазина би била поносима, ако не са изискванията на търговските вериги. След безбожните им условия за вход от 20%-30%, те си слагат още около 50% и така реалната надценка става 80%. Тези проценти се формират на база различни такси към търговските вериги, изразяващи се в: отстъпка от фактурна цена, маркетингова такса, такса за логистика, такса за промоционални участия и други“, посочва Маринов.

Според него цените могат да паднат, но това по думите му зависи от големите търговски вериги.    

„Малките магазини не слагат големи надценки. Млекопроизводителите също изпитваме трудности, изкупната цена на млякото се вдигна, цените на торовете и горивата се увеличиха, но не си позволяваме рязък скок на продукцията“, смята той.

„Държавата трябва да си влезе в ролята и да задейства всички механизми. И самите търговци трябва да следват стриктно принципите на реалната пазарна икономика и да не прилагат недопустими практики“, заявява Маринов.

„Млякото, сиренето, кашкавалът и другите млечни продукти са традиционна храна за българина от дълги години. Затова и политиката ни, като единствена държавна фирма в млекопреработването, винаги е била да се подхожда с отговорност към клиентите и да осигурява ежедневно качествена храна на трапезата им“, посочва още той.

 

Анкети