Парите
Китай отчете 47% ръст на вътрешния туризъм за Лунната нова година
Жителите на страната са похарчили 87,96 млрд. долара по време на празненствата за посрещането на Годината на дракона
Разходите за туризъм в Китай по време на Лунната нова година са скочили над нивата отпреди началото на пандемията от коронавируса, сочат официални данни.
По данни на правителството разходите за вътрешен туризъм са достигнали 632,7 млрд. юана (87,96 млрд. долара), което е с около 47% повече в сравнение със същия празничен период на миналата година.
Празненствата се проведоха след години на пандемични забрани и ограничения, които бяха отменени в началото на 2023 г.
Данните се повишиха и поради факта, че празникът беше с един ден по-дълъг от обичайното.
Данните за началото на Годината на дракона показват, че по време на осемдневната почивка, която приключи на 18 февруари, са били осъществени 474 млн. вътрешни пътувания. Това е с над 34% повече от миналата година и с 19% над нивата отпреди пандемията през 2019 г.
Въпреки че властите не дадоха разбивка на данните, изчисленията въз основа на официалните данни показват, че средните разходи за всяко пътуване са намалели с около 9,5 % в сравнение с 2019 г.
Това предполага, че "продължава тенденцията за понижаване на потреблението", пишат в бележка анализатори от американския инвестиционен банков гигант "Goldman Sachs".