Парите
Лидерът в електронната търговия Amazon удвои печалбата си през второто тримесечие
Amazon съобщи, че печалбата ѝ за приключилото наскоро тримесечие се е удвоила до 13,5 млрд. долара благодарение на възобновената динамика на бизнеса ѝ с изчисления в облак AWS.
Продажбите на гиганта в електронната търговия в размер на 148 млрд. долара обаче не успяха да оправдаят високите пазарни очаквания. Акциите се понижиха с повече от 4% до 176,50 долара.
"Продължаваме да постигаме напредък в редица аспекти, но може би в нито един от тях не е по-голям от продължаващото ускоряване на растежа на AWS", заяви главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси.
Приходите на звеното за изчисления в облак AWS нараснаха до 26,3 млрд. долара в сравнение с 22,1 млрд. долара за същия период на предходната година, предаде АФП.
Сумата от 12,7 млрд. долара, получена от реклами в платформата, също не оправда очакванията. Пазарът прогнозираше 13 млрд. долара.
Търговията на дребно, рекламите и изчислителните облаци се считат за финансовите стълбове на Amazon.
"Въпреки че Amazon разполага с множество лостове, които може да издърпа, перспективите стават все по-тесни", каза управляващият директор на GlobalData Нийл Сондърс.
"Amazon ще остане много печеливша, но темпото, с което може да увеличи печалбата си, изглежда намалява", добави той.
Amazon - подобно на други технологични гиганти, които инвестират в изкуствен интелект - също така харчи повече пари - фактор, който инвеститорите наблюдават внимателно.
През тази седмица акциите на Microsoft се понижиха заради данни за приходите, които показаха, че ключовото звено за изчисления в облак не е нараснало толкова силно, колкото се очакваше.
Акциите на компанията майка на Google - Alphabet, спаднаха поради опасения, че приходите от реклама се забавят, докато разходите се увеличават след обявяването на резултатите.
"Meta се отличава от другите технологични фирми, които имат амбиции в областта на изкуствения интелект, защото вече носи огромни приходи от цифрова реклама", заяви основателят и главен анализатор на Sonata Insights Дебра Ахо Уилямсън.
"За разлика от Google, която се бори с извършването на промени, които ще повлияят на основния ѝ рекламен бизнес, повечето от инвестициите на Meta в ИИ са насочени или към подобряване на работата на рекламата, или към изграждането на нови функции, които в крайна сметка биха могли да се превърнат в двигатели на приходите", обясни експертът.