Парите
Манията „онлайн пазаруване“ се разраства в ЕС, но какви са настроенията на потребителите у нас

Онлайн пазаруването в ЕС продължава да се разширява, но България остава на последна позиция, според последното годишно проучване за използването на информационни и комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата и от отделните лица, съобщава европейска официална статистика Евростат.
77% от интернет потребителите са купили или поръчали онлайн стоки или услуги за лична употреба през предходните 12 месеца на 2024 г., което представлява увеличение спрямо 59% десет години по-рано (през 2014 г.), отбелязвайки ръст от 17 процентни пункта за периода.
Най-високият процент потребители на интернет, които са правили онлайн покупки през 2024 г., е в Ирландия (96%), Нидерландия (94%) и Дания (91%).
В България обаче се отчита най-нисък дял от 57% на потребителите на интернет, направили онлайн покупки през миналата година, като нашата страна е изпреварена с малко от Италия и Румъния (с по 60% и при двете държави).
От 2014 г. до 2024 г. най-значителен растеж на онлайн покупките се наблюдава в Румъния (скок с 43 пункта - от 17% до 60%), Унгария (с 37 пункта - от 42% до 79%) и Литва (с 36 пункта - от 36% до 72%).
В рамите на последните 10 години делът на интернет потребителите, пазарували онлайн в България, се е повишил от малко под 30% до 57%.