Парите
Манията по Labubu ще донесе ръст от 350% в печалбата на производителя Pop Mart

Pop Mart, китайската фирма за играчки, която предлага изключително популярните кукли Labubu, съобщи, че печалбата ѝ за първите шест месеца на тази година ще нарасне.
Базираната в Пекин компания заяви, че очаква печалбата за периода да скочи с поне 350%, тъй като приходите са се увеличили повече от три пъти.
Pop Mart, чиято борсова стойност надхвърля 40 млрд. долара, каза също така, че рентабилността се е повишила благодарение на по-голямото признание на марката в световен мащаб и контрола върху разходите.
Колекционерите са обсебени от популярните кукли Labubu – измислени същества с редица назъбени зъби – които се изпариха от рафтовете и предизвикаха дълги опашки в магазините по целия свят, съобщи Би Би Си.
Pop Mart е най-известна с продажбата на играчки в „мистериозни кутии“ – вид опаковка, която скрива съдържанието си, докато не бъде отворена. Маркетинговата тактика е критикувана за насърчаване на поведение, подобно на хазартното, и за импулсивно купуване.
Пуснати на пазара през 2019 г., куклите Labubu помогнаха на компанията да се превърне в голям търговец на дребно, който разполага с повече от 2000 вендинг машини и магазини по целия свят.
През 2020 г. Pop Mart започна да продава акциите си на Хонконгската фондова борса. Борсовата оценка на компанията е скочила с почти 600% през последната година.
През 2024 г. продажбите извън континентален Китай допринасят за близо 40% от общите ѝ приходи.
Много магазини по света трябваше да спрат продажбите на кукли Labubu поради огромното търсене.
Labubu се наложи, особено в САЩ, благодарение на подкрепата на известни личности, сред които знаменитости като Ким Кардашиян и Лиса от к-поп групата Blackpink.
Партньорствата на Pop Mart с големи имена като Кока-Кола и манга франчайза One Piece също повишиха популярността на Labubu по света.
През юни продажбите на Labubu в САЩ са се увеличили с 5000% в сравнение с предходната година, според оценки на фирмата за капиталови проучвания M Science.
„Не съм виждал подобно нещо от други компании за играчки“, заяви старши анализаторът на M Science Винчи Жанг.
Той добави, че компанията има огромен потенциал в САЩ, където има около 40 магазина в сравнение с около 400 в Китай.
Манията за купуване създаде процъфтяващ пазар за препродажба, на който куклите, продавани първоначално за около 10 долара, могат да достигнат до стотици долари.
През юни на търг в Пекин една кукла Labubu в човешки размер беше продадена за 150 000 долара.
Популярността на Labubu подхранва и бум на фалшификатите, често наричани кукли Лафуфу.
През юни китайските власти конфискуваха повече от 46 000 фалшиви играчки Labubu, тъй като се борят с нарастващия черен пазар на кукли.