Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. МТ: Германия е един от основните и приоритетни туристически пазари за България

Парите

МТ: Германия е един от основните и приоритетни туристически пазари за България

МТ: Германия е един от основните и приоритетни туристически пазари за България - Tribune.bg
Снимка:

Успешно и с огромен интерес на пазар Германия премина провеждането на серия от двустранни бизнес срещи между германски и български представители на туристическия сектор с цел укрепване и развитие на връзките между двете страни, както и промотиране на България като туристическа дестинация. Инициативата бе проведена в периода от 6 до 10 февруари от Министерството на туризма, като стартира от Берлин и обиколи общо шест германски града, в т.ч. Лайпциг, Мюнхен, Франкфурт на Майн, Дуисбург и Дюселдорф.

Това е второто подобно т. нар. „роудшоу“, след успеха на проведеното в Полша в края на миналата 2022 година, съобщават от Министерството на туризма.

При откриването участие взе Н. Пр. Елена Шекерлетова, извънреден и пълномощен посланик на Република България във Федерална република Германия, която подчерта значимостта на германския туристически пазар и огромния потенциал в тази област между двете страни. Делегацията, съставена от 15 представители на туристическия сектор – туроператори и хотелиери, се води от туристическото аташе на България в Берлин и представител на Министерството на туризма в Германия Тихомир Патарински. От страна на бизнеса сътрудничеството се осъществи със съдействието на д-р Франк Кванте – председател на УС на Алианс Българско Черноморие и Главен изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД.

„Това е една новина, която показва ползите от сътрудничеството между Министерството на туризма, НПО сектор и реален бизнес. Нещо, за което не само говорим, а и го вършим.“ С този коментар министър Илин Димитров изрази удовлетворение от успеха на инициативата и отправи благодарности към всички замесени.

Участващите в тази поредица от срещи български компании проведоха работни разговори с над 300 германски потенциални партньори. Предложенията на българския бизнес, фокусирани предимно върху морските почивки, бяха посрещнати с интерес. Допълнителен акцент в разговорите бяха възможностите за обиколни пътувания, медицински и здравен, пешеходен и други специфични видове туризъм. Германските туристически агенции и туроператори изразиха надежда и положително очакване относно програмите към България тази година. Беше подчертано, че от съществено значение за реализирането на успешен сезон е разширяването на летателната програма и осигуряването на допълнителни седалки към България.

Към настоящия момент ранните записвания при отделните туроператори бележат ръст до 20% в сравнение с периода година по-рано.

В Берлин и Мюнхен се проведоха и пресконференции с представители на туристическите медии, на които беше представен потенциалът на България като туристическа дестинация. На срещите се дискутираха също и възможностите за целогодишен туризъм у нас, свързаността между двете страни и тенденциите на потенциално развитие.

В отделните локации активно участие взеха също Генералният консул на Република България в Мюнхен Драгомир Димитров и почетният консул в Лайпциг Хайко Шмидт, а в B2B срещите – и ръководителите на търговските ни мисии по места Анета Груйчева, Стефан Йонков и Румен Бонев.

Германия е един от основните и приоритетни туристически пазари за България, като броят на посещенията и пренощувалите лица отбелязват ръстове през последните две години, но са все още под нивата на предкризисната 2019 г. За 2022 г. близо 15% от всички реализирани нощувки в страната се падат на гостите от Германия, а дестинациите, в които отсядат най-често, са в общините Варна, Несебър, София, Балчик, Поморие и Созопол. Германците са сред туристите с най-дълъг среден престой в страната – 4,5 до 4,7 дни, което се дължи на организирания характер на техните пътувания с цел морска почивка, туристически обиколки, здравен, СПА и уелнес туризъм, както и склонността им да пристигат за ранни и късни посещения по крайбрежието ни, с което успешно уплътняват крилата на сезона.

Всички участници в бизнес срещите споделиха мнението, че подобни инициативи са изключително полезни и подпомагат реализирането на потенциала в областта на туризма между двете страни.

Предстои трето „роуд шоу“ с поредица от професионално ориентирани срещи на бизнес делегация в Израел.

„Ще заложим в графика за следващата година такива представяния в 5 държави. Идеята е туристическите ни аташета да организират по целеви пазари зад граница подобен тип събития ежегодно“, заяви министър Илин Димитров.

Анкети