Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Цената на избора: Колко струва кампанията за европейските избори на всеки гражданин от ЕС

Парите

Цената на избора: Колко струва кампанията за европейските избори на всеки гражданин от ЕС

Цената на избора: Колко струва кампанията за европейските избори на всеки гражданин от ЕС - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС/АРХИВ

Комуникационната стратегия на Парламента за изборите за Европейски парламент през 2024 г. разчита на мрежа от медии и организации на гражданското общество, като бюджетът от 37 млн. евро - или 0,08 евро на гражданин - е „почти нищожен“ в сравнение с бюджетите на други институции и правителства, заяви пред EURACTIV директорът по комуникациите и говорител на Парламента на ЕС Жауме Дуч.

Тъй като „трябва да бъдем внимателни с парите на данъкоплатците“, Парламентът изгражда кампанията си около „създаването на вълна“, която ще бъде подкрепена и поддържана от вътрешна и външна мрежа, като се съсредоточи върху мобилизирането на въздържалите се и гласуващите за първи път, каза Дуч.

„Нашата стратегия не се състои само в това какво ще направим ние, а как можем да помогнем на другите хора, като започнем от медиите, завършим с НПО, компаниите и отделните лица“, добави той.

Сума в размер на 8 млн. евро ще бъде предназначена за финансиране на медийни компании чрез безвъзмездни средства за дейности за популяризиране на изборите за ЕС и работата на Парламента, предава bTV. Други 3,9 млн. евро ще бъдат предоставени на организациите на гражданското общество и на „хората, които допринасят за промяната“, с цел „повишаване на непартийната гражданска ангажираност на европейските граждани и организации за популяризиране на значението на това да се гласува“.

Парламентът ще използва и платформата together.eu, ангажирайки хиляди заинтересовани страни в целия ЕС и групи, с които службата за комуникации вече поддържа връзка в държавите членки чрез бюрата за връзка на Европейския парламент (ЕПБ).

Дъч очаква, че нарастващото значение на ЕС през последните години, свързано с пандемията COVID-19, фондовете от следващо поколение и общия отговор срещу войната на Русия в Украйна, ще увеличи избирателната активност.

„Тъй като сега Европейският съюз е на първите страници на много вестници почти всеки ден (...), има логика да се мисли, че ще има още повече хора, които се интересуват от гласуването на европейските избори“, каза той.

Анкети