Парите
Universal Music Group и Spotify с ново многогодишно споразумение
Universal Music Group (UMG), най-големият музикален лейбъл в света, и шведският стрийминг гигант Spotify постигнаха ново многогодишно споразумение за записи и издателски права.
Споразумението установява директен лиценз между Spotify и UMG за цялото настоящо продуктово портфолио на Spotify в САЩ и няколко други държави, се казва в изявление на двете компании, цитирано от Global Banking and Finance Review.
Изпълнителите, авторите на песни и потребителите ще се възползват от нови и развиващи се предложения, нови нива на платен абонамент, комбиниране на музикално и немузикално съдържание и по-богат каталог с аудио и визуално съдържание.
Партньорството ще гарантира постоянни иновации, което ще направи музикалните абонаменти още по-привлекателни за по-широка световна аудитория, заяви основателят и главен изпълнителен директор на Spotify Даниел Ек.
През изминалата година Spotify уволни служители, спря подкастите и намали разходите за маркетинг, за да повиши рентабилността си. Освен това повиши цените на плановете си в САЩ, за да се възползва от търсенето на премиум продуктите си.