Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Meta разработва система за откриване и маркиране на създадени от ИИ изображения

Технологии

Meta разработва система за откриване и маркиране на създадени от ИИ изображения

Meta разработва система за откриване и маркиране на създадени от ИИ изображения - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Meta заяви, че работи с други технологични фирми по установяването на стандарти, които ще ѝ позволят по-добре да открива и етикетира изображения, генерирани от изкуствен интелект (ИИ), споделени с нейните милиарди потребители.

Титанът на социалните медии от Силициевата долина очаква до няколко месеца да разполага със система за идентифициране и маркиране на създадени от ИИ изображения, публикувани в неговите платформи Facebook, Instagram и Threads.

„Решението не е перфектно, няма да покрие всичко. Технологията не е напълно узряла“, каза Ник Клег, ръководител на глобалните въпроси на Meta, пред АФП.

Въпреки че Meta внедри видими и невидими тагове върху изображения, създадени с помощта на собствените си инструменти за изкуствен интелект от декември, тя също иска да работи с други компании, „за да увеличи максимално прозрачността, която потребителите имат“, добави Клег.

„Ето защо работим с партньори от индустрията, за да се приведем в съответствие с общи технически стандарти, които сигнализират, когато част от съдържанието е създадено с помощта на ИИ“, обяви ръководството.

Това ще бъде направено с компаниите, с които Meta вече работи по стандартите за ИИ, включително OpenAI, Google, Microsoft, Midjourney и други фирми, участващи в ожесточената надпревара за лидерство в зараждащия се сектор.

Но докато компаниите са започнали да включват "сигнали" в изображения, направени с помощта на техните инструменти, индустрията е по-бавна в усилията си да започне да поставя такива идентифициращи маркери в аудио или видео.

Клег признава, че това широкомащабно етикетиране, използващо невидими маркери, „няма да елиминира напълно“ риска от създаване на фалшиви изображения, но твърди, че „със сигурност ще сведе до минимум“ разпространението им „в рамките на това, което технологията позволява в момента“.

Междувременно Meta посъветва хората да гледат критично на онлайн съдържанието, като проверяват дали акаунтите, които го публикуват, са надеждни и търсят подробности, които изглеждат или звучат неестествено.

Политици и жени са били основни мишени за така наречените „дълбоко фалшиви“ изображения. От това пострада и суперзвездата Тейлър Суифт.

Възходът на генеративния ИИ породи страхове, че хората могат да използват ChatGPT и други инструменти, за да посеят политически хаос чрез дезинформация или клонинги, създадени от технологията.

Миналия месец OpenAI обяви, че ще „забрани всяка употреба на платформата от политически организации или лица“.

Meta вече изисква от рекламодателите да разкриват кога ИИ се използва за създаване или промяна на изображения или аудио в политически реклами.а

Анкети