Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Срещу платения абонамент на „Meta“: Редица организации в ЕС са против промените за Facebook и Instagram

Технологии

Срещу платения абонамент на „Meta“: Редица организации в ЕС са против промените за Facebook и Instagram

Срещу платения абонамент на Meta: Редица организации в ЕС са против промените за Facebook и Instagram - Tribune.bg
Снимка:

Най-голямата потребителска група - Европейската потребителска организация (BEUC), както и 18 от членовете ѝ внесоха съвместна жалба до органите за защита на потребителите в ЕС, в която изразяват недоволството си от въведените от технологичния гигант Meta Platforms платени абонаменти, които наскоро влязоха в сила за социалните платформи на компанията – Facebook и Instagram.

Платеният абонамент за Facebook и Instagram на Meta вече е факт и у нас

„Много потребители вероятно смятат, че като изберат платения абонамент, както е представен, те получават опция за поверителност, включваща по-малко проследяване и профилиране. Всъщност е вероятно да продължават да събират и използват личните данни на потребителите, но за цели, различни от рекламните“, се посочва в изявление на BEUC.

Според текста на жалбата платената абонаментна услуга без реклами, нарушава законите за потребителите на ЕС.

„Meta предоставя подвеждаща и непълна информация на потребителите, което не им позволява да направят информиран избор“, се казва още в жалбата на BEUC.

Припомняме, че по-рано Европейският център за цифрови права подаде съвместна жалба с Австрийския орган за защита на личните данни (NOYB), според която новата платена абонаментна услуга на „Meta“ означава, че защитата на личните данни е платена.

В началото на месеца от „Meta“ обявиха, че пускат платената си услуга без реклами за Facebook и Instagram и за абонатите си от ЕС. Като подчертаха, че новата политика ще е в съответствие с правилата на ЕС, които изискват компаниите да дадат на потребителите избор дали данните им да бъдат събрани и използвани за целеви реклами.

Анкети