Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Удар по Meta: Над 80 испански медии с иск за половин милион евро

Технологии

Удар по Meta: Над 80 испански медии с иск за половин милион евро

Удар по Meta: Над 80 испански медии с иск за половин милион евро - Tribune.bg
Снимка:

Група, представляваща над 80 испански медии, подаде иск за 550 млн. евро срещу собственика на Meta за предполагаемо нарушение на разпоредбите на ЕС за защита на личните данни, предаде АФП.

Meta, която е собственик и на Facebook, Instagram и WhatsApp, извлича лична информация от своите потребители и я продава на рекламодатели, но отдавна се бори да предостави обосновка за тази практика, която да отговаря на законите на ЕС за защита на личните данни.

Испанската асоциация на издателите на вестници AMI заяви, че "систематичното" използване на лични данни от потребителите на нейните платформи от Meta в периода между май 2028 г. и юли 2023 г. е нарушило правилата на ЕС, изискващи компаниите да получават съгласие от потребителите за използване на личните им данни за реклама.

Тази практика е създала нелоялна конкуренция на рекламния пазар, тъй като американският технологичен гигант е можел да предлага персонализирани реклами, които представляват нелоялна конкуренция, използвайки данни, които е "получил незаконно.

Асоциацията обединява основните медийни фирми в Испания, като Prisa, издател на най-продавания всекидневник El Pais, и Vocento, собственик на консервативния всекидневник ABC.

Meta е изградила господстващото си положение на рекламния пазар, пренебрегвайки разпоредбите относно защитата на личните данни, като по този начин е нанесла очевидни вреди на испанските медии до степен да изложи на риск тяхната устойчивост", заяви в изявлението си председателят на AMI Хосе Холи.

Миналия месец компанията започна да предлага в Европа платена абонаментна услуга без реклами за Instagram и Facebook, която според нея е в съответствие с правилата на ЕС, според които на потребителите трябва да се даде избор дали техните данни могат да бъдат събирани и използвани за целеви реклами. Потребителите все още могат да изберат безплатна услуга, поддържана от реклами.

Група за цифрови права в Австрия подаде жалба срещу новата услуга до австрийския регулатор, като заяви, че тя е равносилна на заплащане на такса за гарантиране на неприкосновеността на личния живот.

Анкети