Технологии
Meta ще начислява 30% такса за „подсилени“ публикации във Facebook и Instagram пуснати през приложенията на Apple и iOS
Meta обяви, че ще започне да начислява такса от 30% на рекламодателите, които „подсилват – boost” видимостта на своите публикации във Фейсбук и Инстаграм в приложенията на Apple. Очаква се новата такса да влезе в сила още през този месец.
Промяната е свързана с актуализация на App Store от 2022 г., при която Apple разшири типичното си 30-процентно намаление на цифровите покупки за подсилени публикации, които по същество са реклами. Промяната е насочена специално към Meta и други социални приложения, които позволяват на хората да плащат в приложението, за да увеличат обхвата на тяхното съдържание.
Meta отбелязва в изявление, че собствениците на малък бизнес и влиятелните (популярните) лица, сега ще бъдат таксувани чрез Apple, „която запазва 30% такса за обслужване върху общото рекламно плащане, преди всички приложими данъци.“
От компанията на Марк Зукърбърг все пак дават насоки как тези такси могат да бъдат избегнати. Хората все още могат да плащат за Boost за Instagram и Facebook през настолен компютър или мобилно устройство, които не работят с операционната система на Apple iOS.
„От нас се изисква или да спазваме указанията на Apple, или да премахнем подсилени публикации от нашите приложения“, казва компанията.
„Не искаме да премахнем възможността за увеличаване на публикациите, тъй като това би навредило на малкия бизнес, като направи функцията по-малко откриваема и потенциално би ги лишило от ценен начин за популяризиране на бизнеса им“, посочват от Meta.