Технологии
Meta спира новинарското съдържание във Facebook в САЩ и Австралия
Meta, собственикът на Facebook обяви, че ще спре раздела „Новини“ в социалната мрежа в Австралия и САЩ от началото на април, предаде ДПА.
Компанията съобщи също, че няма да сключва нови търговски договорености за новинарско съдържание в Австралия, Франция и Германия, след като изтече срокът на настоящите споразумения в тези страни. Споразуменията с британските и американските издатели вече са изтекли.
Meta обяви, че не предвижда пускането на специално пригодени за издателите нови продукти в бъдеще.
Новината идва три години, след като Facebook се съгласи да подкрепи, избрани от нея издатели в Австралия след тежка битка с правителството в Канбера за плащане на съдържание. Спорът принуди Facebook за кратко да забрани новинарско съдържание в Австралия на платформата си.
Австралийското правителство разкритикува днес решението на Meta да не плаща повече за новинарско съдържание в определен брой юрисдикции, което според властите в Канбера е "пренебрегване на ангажимента за устойчивостта на австралийските медии".
Министърът на комуникациите Мишел Роуланд и помощник-ковчежникът Стивън Джоунс обявиха в съвместно комюнике, че Канбера ще потърси консултация за „следващите си стъпки“.
„Решението лишава австралийските медии от значителен източник на приходи“, се посочва в комюникето.
„Австралийските издатели заслужават справедлива компенсация за съдържанието, което са предоставили“.
Facebook обяви, че решението да не продължи да поддържа новинарското съдържание в Австралия и САЩ, след като предприе подобни действия във Великобритания, Франция и Германия през септември, е част „от усилията му да разпредели по-добре инвестициите си към продукти и услуги, които хората оценяват най-много“.
Решението произтича от признанието на Facebook, че клиентите му посещават платформата най-вече за социални контакти и проучване на теми по интерес, отколкото за новинарско и политическо съдържание.
Броят на хората, които използват новините във Facebook в Австралия и САЩ е намалял с над 80 на сто миналата година", според актуализираната информация. Данните на Facebook сочат, че новинарското съдържание е било по-малко от 3 на сто от това, което ползвателите преглеждат на страницата си.
Други продукти и услуги на Meta в тези страни не са били засегнати от промяната, обяви компанията. Потребителите все още имат достъп до нови статии посредством споделени линкове на платформата.