Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Технологии
  3. Стрийминг платформата Spotify е достигнала до над 600 млн. месечни потребители в края на 2023 г.

Технологии

Стрийминг платформата Spotify е достигнала до над 600 млн. месечни потребители в края на 2023 г.

Стрийминг платформата Spotify е достигнала до над 600 млн. месечни потребители в края на 2023 г. - Tribune.bg
Снимка:
© Tom Majric/Pixabay

Гигантът в областта на музикалния стрийминг Spotify заяви, че в края на 2023 г. е достигнал до над 600 милиона месечни потребители и че очаква печелившо първо тримесечие на 2024 г., предаде АФП.

„Spotify имаше много силно тримесечие, с което завърши една страхотна година на наистина забележителен растеж в цялата компания“, заяви главният изпълнителен директор Даниел Ек в публикация в X, след като компанията публикува приходите си за четвъртото тримесечие.

В края на 2023 г. компанията е имала 602 млн. активни месечни потребители (MUA), което представлява увеличение от 23% в сравнение с година по-рано.

Компанията също така отбеляза 15% увеличение на броя на платените абонати, които съставляват по-голямата част от приходите на компанията, до 236 милиона.

За годината Spotify отчете приходи в размер на 13,2 млрд. евро, което е ръст от 1,5 млрд. евро спрямо приходите за предходната година.

Компанията все още отчита оперативна загуба от 446 млн. евро през 2023 г., но това все пак е подобрение в сравнение с оперативната загуба от 659 млн. евро през 2022 г.

Компанията никога не е отчитала целогодишна нетна печалба и само понякога тримесечни печалби въпреки успеха си на пазара на онлайн музика.

През декември Spotify обяви, че ще съкрати персонала си с около 17% в опит да намали разходите, което последва по-ранните съкращения, обявени през януари и юни 2023 г.

След спад в печалбите: Spotify съкращава близо 17% от служителите си

През юли шведската компания, която е листвана на Нюйоркската фондова борса, обяви, че повишава цените си за премиум абонати „на редица пазари по света“, следвайки стъпките на подобни стъпки на конкурентни музикални услуги от Apple и Amazon.

От стартирането си досега Spotify инвестира значителни средства, за да стимулира растежа си чрез разширяване на дейността си на нови пазари, а в по-късните години и чрез ексклузивно съдържание, като например подкастове.

Spotify подписа нова сделка с комика Джо Роугън за 250 млн. щатски долара

Миналата седмица компанията обяви, че е подновила договора си с Джо Роугън, като е подписала „многогодишно партньорство“ за неговия водещ подкаст, който оглавява класациите.

За първото тримесечие на 2024 г. компанията заяви, че очаква да достигне 618 милиона MUA и да реализира оперативна печалба от 180 милиона евро.

Анкети