Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Падащи цени и слабо търсене - основните трудности за германските компании в Китай

Анализи

Падащи цени и слабо търсене - основните трудности за германските компании в Китай

Падащи цени и слабо търсене - основните трудности за германските компании в Китай - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Падащите цени и слабото търсене са основните трудности, с които се сблъскват германските компании в Китай, се посочва в доклад на бизнес орган, според който европейските мита върху китайските електромобили са контрапродуктивни.

Китай е един от основните търговски партньори на Германия, като през последните години на него се пада значителна част от продажбите им.

Но 61% от 186 германски компании, анкетирани от Германската търговска камара, заявиха, че „натискът върху цените“ не е единствения проблем, с който се сблъскват в Китай.

Слабото търсене, свързано със забавянето на втората по големина икономика в света, и геополитическото напрежение също се нареждат сред основните проблеми, показва докладът.

Производителите на автомобили съставляват 21% от анкетираните компании.

Китай е най-големият автомобилен пазар в света и най-напредналият по отношение на производството на електрически превозни средства (ЕПС).

През последните години бяха създадени десетки китайски марки електрически превозни средства, подкрепяни от държавни субсидии.

Но забавянето на китайската икономика, което натежава върху потребителските разходи, доведе до ценова война между производителите, което се отрази на печалбите.

Чуждестранните производители, които трудно се адаптираха към бързото разрастване на китайския електромобилен парк, сега също се конкурират с китайските автомобили на местна почва.

Натискът върху цените „разбира се, е резултат от свръхкапацитета, но нашите компании са напълно единодушни по този въпрос - че могат да оцелеят в тези времена само ако станат по-конкурентоспособни“, заяви Максимилиан Бутек, ръководител на Германската търговска камара, по време на презентация.

Европейският съюз и Китай са в спор заради планираните нови мита в размер до 38% върху вноса на китайски електромобили.

Европейската комисия, която миналата година започна разследване на китайските субсидии за електромобили, обвини Пекин в нелоялни практики, подбиващи цените на европейските производители на автомобили.

Германия и преди е изразявала опасения относно прилагането на по-високи мита, опасявайки се от репресии за своите автомобилни гиганти като Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW, които са силно инвестирани в Китай.

„Тарифите, предлагани сега от ЕС, няма да повишат конкурентоспособността на автомобилната индустрия“, заяви Бутек.

„Ето защо (ние) по-скоро ще се застъпим за инвестиции в конкурентоспособността на Европейския съюз, вместо да се опитваме да защитим автомобилната индустрия“, каза той и добави, че германските производители са „зависими“ от китайския пазар.

Германският министър на икономиката Роберт Хабек ще посети Китай тази седмица за разговори относно икономическите връзки между двете страни, като неговият говорител отбеляза, че министърът „няма да може да избегне разглеждането“ на въпроса за митата на ЕС.