Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Падащи цени и слабо търсене - основните трудности за германските компании в Китай

Анализи

Падащи цени и слабо търсене - основните трудности за германските компании в Китай

Падащи цени и слабо търсене - основните трудности за германските компании в Китай - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Падащите цени и слабото търсене са основните трудности, с които се сблъскват германските компании в Китай, се посочва в доклад на бизнес орган, според който европейските мита върху китайските електромобили са контрапродуктивни.

Китай е един от основните търговски партньори на Германия, като през последните години на него се пада значителна част от продажбите им.

Но 61% от 186 германски компании, анкетирани от Германската търговска камара, заявиха, че „натискът върху цените“ не е единствения проблем, с който се сблъскват в Китай.

Слабото търсене, свързано със забавянето на втората по големина икономика в света, и геополитическото напрежение също се нареждат сред основните проблеми, показва докладът.

Производителите на автомобили съставляват 21% от анкетираните компании.

Китай е най-големият автомобилен пазар в света и най-напредналият по отношение на производството на електрически превозни средства (ЕПС).

През последните години бяха създадени десетки китайски марки електрически превозни средства, подкрепяни от държавни субсидии.

Но забавянето на китайската икономика, което натежава върху потребителските разходи, доведе до ценова война между производителите, което се отрази на печалбите.

Чуждестранните производители, които трудно се адаптираха към бързото разрастване на китайския електромобилен парк, сега също се конкурират с китайските автомобили на местна почва.

Натискът върху цените „разбира се, е резултат от свръхкапацитета, но нашите компании са напълно единодушни по този въпрос - че могат да оцелеят в тези времена само ако станат по-конкурентоспособни“, заяви Максимилиан Бутек, ръководител на Германската търговска камара, по време на презентация.

Европейският съюз и Китай са в спор заради планираните нови мита в размер до 38% върху вноса на китайски електромобили.

Европейската комисия, която миналата година започна разследване на китайските субсидии за електромобили, обвини Пекин в нелоялни практики, подбиващи цените на европейските производители на автомобили.

Германия и преди е изразявала опасения относно прилагането на по-високи мита, опасявайки се от репресии за своите автомобилни гиганти като Volkswagen, Mercedes-Benz и BMW, които са силно инвестирани в Китай.

„Тарифите, предлагани сега от ЕС, няма да повишат конкурентоспособността на автомобилната индустрия“, заяви Бутек.

„Ето защо (ние) по-скоро ще се застъпим за инвестиции в конкурентоспособността на Европейския съюз, вместо да се опитваме да защитим автомобилната индустрия“, каза той и добави, че германските производители са „зависими“ от китайския пазар.

Германският министър на икономиката Роберт Хабек ще посети Китай тази седмица за разговори относно икономическите връзки между двете страни, като неговият говорител отбеляза, че министърът „няма да може да избегне разглеждането“ на въпроса за митата на ЕС.

Анкети

Financialtribune.bg иска съгласието Ви за използване на информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме как го използвате и за маркетингови цели.

Персонализирана реклама и съдържание, преброяване на посещения и източници на трафик

Съхраняване на и/или достъп до информация на устройство

Политика за поверителност Бисквитки

Вашите настройки за поверителност

Ние и нашите партньори използваме информация, събирана чрез бисквитки и подобни технологии, за да подобрим Вашето изживяване на нашия сайт, да анализираме начина, по който го използвате, и за маркетингови цели. Защото уважаваме Вашето право на лична сигурност, можете да изберете да не позволите някои видове бисквитки. Обаче, блокирането на някои видове бисквитки може да влоши Вашето изживяване на сайта и услугите, които можем да предложим. В някои случаи данните, получени от бисквитки, се споделят с трети страни за анализ или маркетингови цели. Можете да използвате своето право да откажете от тази споделена информация по всяко време, като деактивирате бисквитките.

Политика за поверителност Бисквитки

Управление на предпочитанията за съгласие

Задължителни

Тези бисквитки и скриптове са необходими за функциониране на уебсайта и не могат да бъдат изключени. Обикновено те се задават само в отговор на действия, правени от вас, които отнасят до заявка за услуги, като задаване на настройките за поверителност, влизане или попълване на формуляри. Можете да зададете браузъра си да блокира или да ви извести за тези бисквитки, но част от сайта няма да работи. Тези бисквитки не съхраняват никакви лично идентифицируващи данни.

Винаги ВКЛ

Аналитични

Тези бисквитки и скриптове ни позволяват да преброяваме посещения и източници на трафик, така че да измерим и подобрим производителността на нашия сайт. Те ни помагат да знаем кои страници са най- и най-непопулярни и да видим как посетителите се движат по сайта. Всичка информация, която тези бисквитки събират, е кумулативна и неидентифицируема. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, няма да знаем, кога сте посетили нашия сайт.

Маркетинг

Тези бисквитки и скриптове могат да бъдат зададени чрез нашия сайт от нашите рекламни партньори. Те могат да бъдат използвани от тези компании за построяване на профил на вашите интереси и показване на съответни реклами на други сайтове. Те не съхраняват директна лична информация, но са базирани на уникално идентифициране на вашия браузър и интернет устройство. Ако не разрешите тези бисквитки и скриптове, ще имате по-малко целенасочена реклама.