Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Анализи
  3. Високата цена на зехтина принуди италианците да намалят потреблението му

Анализи

Високата цена на зехтина принуди италианците да намалят потреблението му

Високата цена на зехтина принуди италианците да намалят потреблението му - Tribune.bg
Снимка:
© pixabay

Около една трета от италианците са намалили потреблението на студено пресован зехтин заради сериозното му поскъпване, сочи проучване, цитирано от Асошиейтед прес.

Производителите обаче твърдят, че проучването не отговаря на истината и реално продажбите на висококачествения зехтин растат.

Според данните на независимия изследователски институт "Пиеполи" италианците са намалили потреблението на студено пресован зехтин с около една трета до една втора, тъй като цената му в супермаркетите се е покачила от 4 на 9 евро за литър.

Близо половината от запитаните, общо 500 души, са заявили, че заменят студено пресования зехтин с друго по-евтино растително масло. Проучването е с марж на грешката от 4,4 на сто.

Спадът на потреблението в Италия, обаче, е доста по-малък удар от понесения от други страни от Средиземноморието. Две години суша в Испания, например, драстично са свили обемите на производството и са повишили цените на зехтина в глобален план.

По данни от сектора продажбите на зехтин в Гърция и Испания през миналата година са се свили с около една трета.

Според Давид Граниери, президент на консорциума на производителите на маслини и зехтин "Унапрол" (Unaprol), поскъпването е напът да отсее висококачествения от по-нискокачествения зехтин.

Проучването на "Пиеполи" показва, че италианците купуват по-малко зехтин от супермаркетите, но според Граниери продажбите на студено пресован зехтин, произведен в Италия, чиято цена може да достигне 14 евро за литър, през първите два месеца на годината са се увеличили с 8 на сто.

"Италианският потребител живееше с илюзията, че зехтинът е просто стока", казва Граниери. "Зехтинът не е стока. Той е храна, която е в основата на средиземноморската трапеза и играе огромна социална роля".

Главният изпълнителен директор на "Пиеполи" Сара Мериго посочи, че проучването измерва нагласите на потребителите, а не чистите продажби.

Анкети