Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. BMW отчете спад на нетната печалба за второто тримесечие

Автомобили

BMW отчете спад на нетната печалба за второто тримесечие

BMW отчете спад на нетната печалба за второто тримесечие - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Германският производител на луксозни автомобили BMW отчете спад на нетната печалба за второто тримесечие. Той е породен от по-високите производствени разходи и отслабващото търсене на ключовия пазар в Китай, предаде АФП.

Групата BMW включва и марките Rolls-Royce и Mini. Нетната ѝ печалба е намаляла с 8,6% до 2,7 млрд. евро между април и юни при спад на приходите от 0,7% с до малко под 37 млрд. евро.

Доставките на автомобили намаляха с 1,3% до 681 743 единици, като тези до Китай са намалели с 4,7%. Охлаждането на вътрешното потребление и засилената конкуренция от страна на местните марки нанасят сериозен удар върху европейските производители на автомобили.

„По-специално приходите в Китай бяха повлияни от засилената конкуренция и по-слабите потребителски нагласи“, заяви BMW.

От BMW очакват икономическата ситуация да започне да се стабилизира в Китай през третото тримесечие.

По-високите производствени разходи и тези за персонал, както и разходите за IT проекти също са нанесли щета върху приходите на групата.

По-добри новини имаше в сегмента на електрическите автомобили (BEV), където групата отбеляза 22% ръст през второто тримесечие. Това се случи в момент, когато много конкурентни производители на автомобили се борят със забавяне на търсенето, тъй като европейските правителства постепенно премахват субсидиите за електрическите автомобили.

„Всички електрически автомобили и моделите в горните сегменти с по-високи цени остават „много търсени“, обяви главният изпълнителен директор Оливер Ципсе. Той допълни, че "електронната мобилност ще бъде нашият основен двигател на растежа“.

BMW прогнозира лек ръст на общите доставки на автомобили през 2024 г., благодарение на „устойчивото търсене“ на първокласни автомобили и въвеждането на нови модели.

Анкети