Автомобили
Съвместно с Toyota: BMW се готви да пусне първия си водороден автомобил на пазара през 2028 г.
От BMW официално съобщиха плановете си да стартират първото серийно производство на задвижван с водород автомобил през 2028 година. Технологията с горивни клетки (fuel cell electric vehicle - FCEV) е разработена съвместно с Toyota Motor.
„След успешното тестване на пилотния флот BMW iX5 Hydrogen в световен мащаб, BMW Group сега се подготвя за серийно производство на автомобили с водородни задвижващи системи през 2028 г. на базата на съвместно разработената технология за задвижване от следващо поколение“, се казва в съобщението на компанията.
От BMW Group подчертават, че заедно с Toyota споделят общa цел за напредък на водородната икономика. Именно това е причината свете компании да разширят сътрудничеството си.
„Това е крайъгълен камък в историята на автомобилостроенето: първото по рода си серийно производство на автомобил с горивни клетки, предлагано от глобален премиум производител. Захранван от водород и воден от духа на нашето сътрудничество, той ще подчертае как технологичният прогрес оформя бъдещата мобилност,” каза Оливър Зипс, председател на Управителния съвет на BMW AG.
„Очакваме този ход да даде началото на нова ера на значително търсене на електрически превозни средства с горивни клетки“
„Радваме се, че сътрудничеството между BMW и Toyota навлезе в нов етап. В нашата дълга история на партньорство ние потвърдихме, че BMW и Toyota споделят една и съща страст към автомобилите и вяра в „отвореността на технологиите“ и „многопътен“ подход към въглеродна неутралност“, коментира Коджи Сато, президент и член на борда на директорите на Toyota Motor Corporation.
Резултатът от съвместната дейност на двете компании ще бъде използван в отделни модели както на BMW, така и на Toyota, разширявайки гамата от FCEV предложения.
Подробности около технологията или цената на бъдещите серии все още не са известни.
От BMW потвърдиха единствено, че моделите от серийното производство на компанията ще бъдат интегрирани в съществуващото портфолио, което означава, че предстои да предложат и вече съществуващ модел в допълнителен вариант на система за задвижване с водородни горивни клетки.