Мрежата
Финансови проблеми тресат пощенския оператор на Нидерландия
От блога на българския журналист, живеещ в Белгия - Апостол Апостолов:
След началото на войната в Украйна пощенските пратки са намалели значително. Това от своя страна и до по-лоши финансови резултати през изминалата година, посочва нидерландският пощенски оператор PostNL.
За първото тримесечие е отчетен оборот в размер на 783 милиона евро или с 3% по-малко в сравнение с преди година, сочи финансовият отчет. Доставени са 81 млн. пратки или с 6,5% по-малко спрямо 2022 г.
За да закърпи зейналата финансова дупка в бюджета, операторът е преминал в режим на драстични мерки. През февруари са съкратени близо 300 души на пълен работен ден. От тази стъпка ще бъдат спестени 25 млн. евро за тази година.
Реорганизацията в персонала ще продължи и през следващите месеци. Още щатни бройки ще отидат принудително на борсата и не се предвижда наемане на нов персонал.
От коментар на председателя на борда на директорите Херна Верхаген за обществената медия NOS става ясно, че политиката на икономии ще продължи и през следващите две години като до тогава разходите трябва да бъдат свити с 30 млн. лева.
Най-засегнат ще бъде отделът, който следи движението на пратките. Принудително ще бъдат съкратени щатни бройки от администрацията, но не и пощальони, уверяват от компанията.
„В офиса работните места изчезват, защото част от работата може да бъде дигитализирана. Освен това много от хората бяха наети по време на ковид пандемията когато компанията много бързо се разрастваше. Те вече не са необходими“, обясни Верхаген. По негови груби изчисления близо 6-7% от административните задачи ще бъдат механизирани и няма нужда от човешка дейност.
Синдикатите са информирани за предстоящите структурни реформи. Според тях ще минат месеци преди да има яснота точно какво точно ще се случи. А това означавало несигурност за персонала за много дълго време. В нидерландския пощенски оператор работят близо 36 000 души.