Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Бившият директор на „Ел Би Булгарикум“ към министър Богданов: Дружеството не е водено към фалит

Парите

Бившият директор на „Ел Би Булгарикум“ към министър Богданов: Дружеството не е водено към фалит

Бившият директор на Ел Би Булгарикум към министър Богданов: Дружеството не е водено към фалит - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

„Твърденията на министър Богданов са неверни и целят оправдание за неправомерното отстраняване на съвета на директорите на „Ел Би Булгарикум“ ЕАД и легитимиране на назначеното без конкурс сегашно ръководство чрез манипулиране на общественото мнение.

Дружеството не само че не е водено към фалит, което е видно от Междинния финансов отчет на дружеството към 30.09.2023 г. и заложените в него параметри, но във въпросния период на управление за първи път реализира печалба от търговската си дейност в България.“ Това написа бившият изпълнителен директор на „Ел Би Булгарикум” ЕАД Владимир Русев в отговор на отправените от министъра на икономиката Богдан Богданов обвинения, че дружеството е било умишлено водено към фалит под ръководството на Русев.

Припомняме, че преди ден министърът на икономиката Богдан Богданов обяви, че „Ел Би Булгарикум” е ощетена умишлено с близо 1,5 млн. лв. заради неправилно ценообразуване на продукти. От Министерството на икономиката подадоха сигнал до прокуратурата, според който дружеството е водено умишлено към фалит.

Публикуваме без редакция цялата позиция на Владимир Русев:

„По отношение на ценообразуването, „Ел Би Булгарикум” ЕАД реализира своите продукти по три дистрибуционни канала - собствени магазини, търговски вериги и разносна търговия. Решението за намаляване на цените се отнасяше за фирмените магазини. По отношение на търговските веригите, всяка от тях предлага различни условия на партньорство, които между другото се изразяват и в размера на таксите за маркетингови услуги. В различните случаи те варираха от 30% до 80%, начислявани върху цените на продуктите. Нашето условие за стратегическо партньорство с веригите бе да не се начисляват никакви такси за маркетингови услуги и така да постигнем трайно ниски цени. С веригата, която прие тези условия ние подписахме договор като от наша страна им предложихме преференциални цени. С останалите вериги предоговорихме условията, които наследихме и за едно тримесечие постигнахме подобряване на финансовия ни резултат с около 500 хил. лв по този дистрибуционен канал. Най-високи останаха цените на продуктите, реализирани по канал „разносна търговия”.

Тази ценова политика, съпроводена с оптимизации за 5 млн. лв за периода на нашето управление, в условия на икономическа криза, при постоянно нарастване на цените на суровините и материалите, постигна заложените търговски и социални цели - да увеличи тройно темпа на реализация и така да предотврати бракуване на продукция за около 600 хил лв, натрупана от предходното ръководство, да увеличи пазарния си дял, да осигури висококачествени продукти на достъпни цени, както и да противодейства на инфлационните процеси в страната.

Паралелно с това, политиката на управление на ръководството, което представлявах, доведе дружеството до възможност да увеличи фонд работна заплата с 38% при положение, че заплатите на служителите не бяха увеличавани от 13 години., да подпише с нова компания лицензионно споразумение като това с Мейджи, което не е правено от 20 години, да осигури възможност за разрастване на научния потенциал на компанията, да започне да се утвърждава на пазара на пробиотични продукти, да създаде перспективи за развитие на лицензионната си дейност в страни като Пакистан, Йордания, Саудитска Арабия, Полша, Израел, Монголия и Аржентина, и в крайна сметка да реализира печалба от почти 4 млн. лв към третото тримесечие на 2023 г.

Министър Богданов или е заблуден от своите подопечни, или целенасочено манипулира предоставената му информация, но и в двата случая буди недоумение неговата пасивност по отношение на поставените в общественото пространство въпроси, свързани с настоящото ръководство.

Въпросите, чиито отговори липсват, ще бъдат отправени към съответните институции, които да ги изискат по предвидения от закона ред.

„Ел Би Булгарикум” ЕАД е емблема на българската промишленост и представлява национално богатство, а като такова, то трябва да бъде съхранено и защитавано пред нездрави подбуди от всякакво естество.“

Анкети