Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Парите
  3. Lufthansa Group с рът в приходите, печалбата се увеличава с 5%

Парите

Lufthansa Group с рът в приходите, печалбата се увеличава с 5%

Lufthansa Group с рът в приходите, печалбата се увеличава с 5% - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Lufthansa Group обяви увеличение на приходите за последното тримесечие, стимулирано от силното лятно търсене на пътувания, съобщава Евронюз. Въпреки това скокът на разходите и закъсненията в доставките на самолети продължават да оказват влияние върху групата.

Lufthansa Group регистрира приходи от 10,7 милиарда евро за печалбите си за третото тримесечие, което е увеличение от 5% спрямо същия период на миналата година. По отношение на приходите, това също беше най-силното тримесечие, наблюдавано някога от групата, и се дължи главно на нарастващия брой полети и силното лятно търсене на пътувания.

Lufthansa Technik, доставчикът на услуги за ремонт, поддръжка, модификация и основен ремонт на групата, също отчете силен ръст, което допринесе за повишаване на приходите.

Групата притежава редица авиокомпании, включително Brussels Airlines, Eurowings, Swiss International Air Lines (SWISS) и Discover Airlines.

Броят на пътниците през третото тримесечие на 2024 г. се е повишил с 6% до 40 милиона, като коефициентът на натоварване на седалките - показващ колко свободни места за даден полет са заети - се е увеличил до 87% спрямо 86% по същото време на миналата година.

Оперативната печалба обаче спадна до 1,3 млрд. евро от 1,5 млрд. евро за същия период на миналата година. В резултат на това оперативният марж също пострада, спадайки до 12,5%, спрямо 14,3% за същото време на миналата година.

Това се дължи главно на увеличения на разходите, включително разходи за поддръжка, ремонт и основен ремонт (MRO), такси и други разходи за персонал. Проблемите с точността в германските центрове, както и закъснелите доставки на самолети и регулаторните проблеми също продължават да засягат групата.

Нетната печалба спадна до 1,1 млрд. евро през третото тримесечие на тази година, което е спад от 1,2 млрд. евро за същия период на миналата година.

Групата също потвърди прогнозата си за цялата година, като очаква коригираната печалба преди лихви и данъци (EBIT) да бъде между 1,4 млрд. и 1,8 млрд. евро.

Карстен Шпор, председател на Изпълнителния съвет и главен изпълнителен директор (CEO) на Deutsche Lufthansa AG, каза в прессъобщение: „Днес отчитаме още един силен летен туристически сезон с рекорден коефициент коефициент на натоварване на места от 88 процента през август.

„Глобалното търсене остава непокътнато и резервациите за четвъртото тримесечие също са на високо ниво в сравнение с предходната година, особено в премиум класовете. В цялата група ние продължаваме да инвестираме в най-голямата модернизация на флота в нашата история, в премиум оферти за нашите гости и в още по-международна позиция."

Lufthansa Group разширява своята мрежа от маршрути, като добави нов директен полет SWISS от летище Берлин Бранденбург до Женева от понеделник нататък. Eurowings ще възобнови своите ежедневни директни полети от Берлин до Дубай. Той ще въведе три седмични полета от Берлин до Джеда, като планира да разшири мрежата си от Берлин още повече през следващата година.

В момента Eurowings лети до 115 дестинации от Берлин, които включват Лион, Бирмингам, Лондон Хийтроу, Калви и Страсбург, наред с няколко други. Самата Lufthansa Group свързва Берлин с повече от 300 глобални дестинации с едно прекачване и с 36 дестинации с директни полети.

Lufthansa Group спечели и наградата „Най-добро приложение за авиокомпания за 2024 г.“ на Световния авиационен фестивал (WAF), по-рано този месец в Амстердам. Други конкуренти включват приложения от Qatar Airways, Emirates и Air India.

Оливър Шмит, ръководител на Digital Customer Solutions и управляващ директор на Digital Hangar GmbH, каза в прессъобщение на уебсайта: „Дигиталното пътуване на нашите гости все повече се определя от техните мобилни устройства.

„Приложението играе все по-голяма роля като спътник при пътуване. През последните години работихме специално върху предлагането на услуги, особено в случай на нередности, върху опростяване и по-добра информация за нашите гости и създадохме множество предимства за често пътуващите.“

Анкети