Последвайте ни: Facebook Twitter Instagram RSS
Търсене Меню
  1. Начало
  2. Автомобили
  3. General Motors повиши прогнозната печалба за 2024 г. след силно първо тримесечие

Автомобили

General Motors повиши прогнозната печалба за 2024 г. след силно първо тримесечие

General Motors повиши прогнозната печалба за 2024 г. след силно първо тримесечие - Tribune.bg
Снимка:
© БГНЕС

Американската многонационална компания за производство на автомобили General Motors /GM/ отчете по-висока печалба благодарение на продължаващото укрепване на пазара в Северна Америка.

GM, който се възползва от постоянно силното търсене от страна на американските потребители на пикапи и други по-големи автомобили, увеличи диапазона на нетната си печалба за 2024 г. с 300 млн. долара до 10,1-11,5 млрд. долара.

„Екипът се справя добре и постига напредък във всички области“, заяви главният изпълнителен директор Мери Бара в писмо до акционерите, предаде АФП.

Нетната печалба през първото тримесечие нарасна с 24% до 3,0 млрд. долара при 7,6% ръст на приходите.

Доставките на автомобили в САЩ са леко намалели по отношение на обема, но печалбите в Северна Америка са се повишили благодарение на "последователното" ценообразуване и по-ниските разходи, заяви компанията в презентация.

„Потребителите ни бяха забележително устойчиви в този период на по-високи лихвени проценти“, отбеляза главният финансов директор Пол Джейкъбсън.

По думите му ценообразуването е „по същество непроменено“ в сравнение с предходното тримесечие. Компанията все още очаква ценовата сила да ерозира леко през 2024 г., въпреки че все още не е видяла спад на повърхността на пазара.

Запасите от автомобили при дилърите на GM в САЩ са се увеличили до 534 000, което е доста над нивото, наблюдавано през 2023 г. През последните години наличностите са по-ниски от целевите стойности за индустрията поради прекъсвания на работата заради Ковид-19 и проблеми във веригата за доставки.

Настоящите запаси се равняват на около 63 дни предлагане, което GM счита за „доста добро“, като се има предвид, че пролетта е сезонно силен период за продажбите на автомобили.

Силните позиции на GM на родния пазар помогнаха за компенсиране на оперативната загуба от около 100 млн. долара в операциите на GM в Китай.

„Очакваме нещата да се нормализират малко и да се върнат към печалба“, каза Джейкъбсън относно Китай, посочвайки предстоящите премиери на автомобили.

Анкети